سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21225
|
01:23 - 1395/04/03
نسخه چاپی

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام:

گازرسانی به روستای بهمن آباد دره شهر ممنوع است

گازرسانی به روستای بهمن آباد دره شهر ممنوع است
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: مهمترین مشکل در راه ثبت جهانی شهر تاریخی سیمره دره شهر مالکیت خصوصی زمینهای اطراف آن است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از سیمره خبر، "عبدالمالک شنبه زاده" مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: توسعه زیرساختهای گردشگری شهرستان دره شهر بعنوان قطب گردشگری استان نیازمند همکاری همه دستگاههای اجرایی و کمکهای فرابخشی است.

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی به تنهایی جوابگوی این مسئله نیست، اظهار کرد: یکی از راهکارهای مهم سازمان میراث فرهنگی کشور زمینه سازی برای جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش گردشگری است که در استان ایلام نیز این مسئله با حضور سفیر اتریش و چند سرمایه گذار خارجی دیگر در پیگیری است.

شنبه زاده همچنین با اشاره به شهر تاریخی سیمره افزود: با توجه به اهمیت این شهر بعنوان بزرگترین محوطه تاریخی غرب کشور کار مطالعه، پژوهش و طراحی آن برای تبدیل شدن به سایت موزه آغاز شده است.

وی تصریح کرد: خود اداره پایگاه نیز برای افزایش سطح بازدید و کارهای مرمتی درحال تزریق اعتباراتی به  شهرتاریخی است.

شنبه زاده در ادامه به مشکل ثبت جهانی این شهر تاریخی سیمره اشاره کرد و افزود: بحث مالکیت خصوصی زمینهای اطراف وجود منازل مسکونی روستای بهمن اباد مهمترین مشکل در راه ثبت جهانی این اثر ملی و ارزشمند است.

وی یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن پرونده این شهر باستانی در فهرست ثبت جهانی باید سازمان میراث فرهنگی و فرمانداری شهرستان بر اساس اعتبارات استانی برای انتقال زمینهای اطراف این محوطه تاریخی از مالکیت خصوصی به دولتی تلاش کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با ثبت یک اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو توجه و حمایت های جهانی به سوی اثر ثبت شده معطوف می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه روستای بهمن آباد  بایستی تخلیه و ساکنینش جابه جا شوند وبر اساس ضوابط گازرسانی به این روستا ممنوع است.

شنبه زاده یادآور شد: همچنین با توجه به ارسال گزارشات در مورد آسیبهای وارد شده به آثار باستانی این شهرستان با تخصیص اعتبار اضطراری کار مرمت و ترمیم آنها در حال اجرا می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام خاطرنشان کرد: تمامی دغدغه های ما معرفی استان ایلام، با جاذبه های بالای طبیعی و تاریخی به مردم است که با این روش بتوانیم به هدف خود که رسیدن به توسعه و آبادانی و رونق صنعت گردشگری است دست پیدا کنیم.

 

پایان پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد