سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21159
|
00:26 - 1395/03/31
نسخه چاپی

کارآفرین برتر ملکشاهی:

راهکار اشتغال جوانان اقتصاد مقاومتی است

راهکار اشتغال جوانان اقتصاد مقاومتی است
كارآفرين اقتصادمقاومتي گفت: اقتصادمقاومتي الگويي مناسب براي پيشرفت اقتصادكشور است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازملکشاهی خبر، "اقتصاد مقاومتی" اصطلاحی است که این روزها نقل محافل خبری و اقتصادی کشور شده و بسیاری آن را راهکار مناسبی برای این روزهای اقتصاد کشور و شرایط تحریم های بی سابقه ای که به کشورمان تحمیل شده می دانند.

امروزه در راستاي تحقق اقتصادمقاومتي و مقاومتي كردن اقتصاد كشور و همچنين مقابله با تحريم هاي اقتصادي عليه جمهوري اسلامي ايران، بسياري از مردم كشور به فعاليت و توليد در عرصه هاي اقتصادمقاومتي روي آورده اند.

روح الله دارابی یکی ازشهروندان شهرستان ملكشاهي است که در راستای تولید و اقتصاد مقاومتی گام برداشته است و به پرورش دام دوقولوزا و چندقولوزا می پردازد.

"روح الله دارابی" پرورش دهنده دام دوقولوزا و چندقولوزا در گفتگو با ملکشاهی خبر، گفت: سال گذشته اقدام به خريد وپرورش 70 راس گوسفند نژاد افشاري نمودم.

وی اظهار کرد: گوسفند افشاری، نژاد گوسفند ایرانی ونژادی گوشتی است که با رنگ بدن قهوه ای روشن تا تیره مشاهده می شود.

پرورش دهنده گوسفند افشاری افزود: از ميزان درآمد حاصل از فعاليت در عرصه پرورش دام راضي هستم و بصورت ميانگين ماهيانه 25ميليون ريال درآمد دارم.

دارابی با اشاره به مزیت های گوسفند نژاد افشاری گفت: اين نژاد، دوقلوزا وچندقلوزا است و نسبت به نژاد بومي هزينه كمتري جهت نگهداري و مراقبت نياز دارد.

کارآفرین اقتصادمقاومتی درخصوص میزان تولید گوشت و شیر این نژاد گفت: ميزان توليد گوشت اين نژاد نسبت به نزادبومي بيشتر مي باشد و همچنين ميزان شيردهي آن از سايرنژادها بالاتر مي باشد.

پرورش دهنده گوسفند نژاد افشاری اضافه کرد: فرآورده هاي لبني مانند روغن، كره، دوغ، ماست و... در مقايسه با نژاد بومي نيز بيشتر است.

وی تصریح کرد: ميزان زادوولد آن در سال حداقل دوبار مي باشد كه از لحاظ اقتصادي به صرفه تر مي باشد.

دارابی گفت: اين نژاد در كليه مكانها باز وبسته قابل نگهداري و با آب وهواي منطقه سازگار است.

کارآفرین اقتصادمقاومتی با اشاره به میزان تغذیه این نژاد گفت: از لحاظ تغذيه به حجم خوراكي كمتري نسبت به ساير نژادها نياز دارد.

پرورش دهنده گوسفند نژاد افشاری، استقامت اين نژاد در برابر امراض دامي را بيشتر از سایر نژادها عنوان کرد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان برای پرورش این نژاد دامی گفت: موقعيت جغرافيايي و آب وهواي شهرستان ملكشاهي براي پرورش اين نژاد مناسب است و ظرفيتهاي فراواني درشهرستان ملكشاهي جهت اشاعه و گسترش اين نژاد دامي وجود دارد.

دارابی، كمبود اين نژاد در منطقه، نبود سالن هاي دامداری و پرورش دام و بازاريابي نامناسب را از مهمترین مشكلات و موانع پرورش نژاد افشاری درمنطقه عنوان کرد.

کارآفرین اقتصادمقاومتی اذعان کرد: ازمسئولين انتظار داریم که تسهيلات قرض الحسنه، بازاريابي مناسب، خدمات دامپزشكي، خدمات بيمه اي، تهيه علوفه دام يارانه اي را جهت پرورش بیشتر این نژاد دامی درمنطقه در اختیار دامداران قرار دهند.

پرورش دهنده دام گفت: انگيزه اصلي بنده جهت فعاليت در اين عرصه؛ يافتن شغل مناسب با درآمد بالا براي امرارمعاش بهتر زندگي، ارائه الگويي براي جوانان بيكار منطقه و كمك به توليد در راستاي اقتصاد مقاومتي با حمايتها و مشاوره هاي بسيج سازندگي بوده است.

وی درخصوص توصیه به جوانان بیکار گفت:جوانان بدنيال فعاليت در عرصه هاي اقتصادمقاومتي باشند.

دارابی درپایان گفت: اقتصادمقاومتي الگويي مناسب براي پيشرفت اقتصادكشور است.

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب