سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20960
|
20:17 - 1395/03/21
نسخه چاپی

ائمه جمعه شهرستان های ایلام در خطبه های نماز مطرح کردند؛

لزوم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی/ استقلال اقتصادی لازمه پیشرفت کشور است

لزوم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی/ استقلال اقتصادی لازمه پیشرفت کشور است
ائمه جمعه شهرستان های ایلام در خطبه های نمار جمعه این هفته بر لزوم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در همه جوانب تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، ائمه جمعه شهرستان های ایلام در خطبه های نمار جمعه این هفته بر لزوم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در همه جوانب تأکید کردند.

استقلال اقتصادی لازمه پیشرفت کشور است

حجت الاسلام روح الله ولدبیگی خطيب جمعه مهران در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه پیشرفت در کشور با استقلال اقتصادی میسر بوده گفت: استقلال همه جانبه و اقتصادي مدنظر فرد انقلابي است و اگر امام راحل دستور بسيج سازندگي را صادر كردند به خاطر همين استقلال اقتصادي بود.

وي تصريح كرد: انقلابي بودن فرد يعني پايبند به ارزشهاي اسلامي و آنچه كه براي حفظ كيان اسلامي برايش خونها ريخته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين روح الله ولدبيگي با اشاره بیانات رهبری در جمع نمایندگان مجلس افزود:آنچه كه ، رهبر عزیزمان را نگران کرده رکود و بیکاری از یک‌ سو و آسیب‌های اجتماعی است كه بايد استقلال اقتصادي كشور با استفاده از ظرفيتهاي داخلي و بدون اتكا به صادرات نفتي رونق داده شود.

امام جمعه مهران به با ابراز تاسف از اینکه رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان به موضوع ولنگاری فرهنگی اشاره می‌کنند، تصریح کرد: فرهنگ اساس ملت و زیربنای اقتصاد جامعه است از اين رو آمريكا جهت سلطه بر كشور بدنبال گسترش فرهنگ غرب در ايران است.

اقتصاد مقاومتی دشمن را مأیوس می کند

حجت الاسلام "محمد جواد قنبر بیگی" امام جمعه دره شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به برخی کلید واژه های زیبای رهبر انقلاب، کفت: ایشان در بحث مذا کرات هسته ای با کلید واژه نرمش قهرمانانه، اقتصاد مقاومتی و به طبع آن جوشش از درون دشمن را مایوس کردند.

وی یادآورشد: نماینده مجلس، استاندار و فرماندار دره شهر با کمک اعتبارات دولتی یا بخش خصوصی برای ساخت یک سیلو مدرن بعنوان مطالبه مردم شهرستان و اجرای اقتصاد مقاومتی اقدام کنند.

امام جمعه دره شهر خاطرنشان کرد: وجود این گونه های زیستی باعث جذب گردشگر و رونق اقتصادی شهرستان خواهد شد.

در اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل نیاز است
حجت الاسلام سید محسن موسوی، امام جمعه دهلران در خطبه های نماز جمعه با اشاره به هفته جهاد کشاورزی هفته اظهار کرد: تولید بالای دهلران نشان از اتحاد بین مدیران کشاورزی و کشاورزان بوده که به این معیار بالا دست یافته اند.
وی افزود: باید برای سال های آینده این موضوع برداشت بالا در منطقه را مد نظر داشت.
امام جمعه دهلران با اشاره به سخنان مسئولان کشور در هفته جاری، گفت: از صحبت های مسئولان این موضوع برداشت می شود که کارهای به زمین افتاده زیادی وجود دارد، اینکه رهبر فرزانه انقلاب می فرمایید اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، نیاز است که مسئولان استانی و کشوری توجه ویژه ای نمایند.
وی خواستار توجه به کشاورزان شد و عنوان کرد: برطرف نمودن مشکلات جاده های بین مزارع، موضوع آب کشاورزان، سموم، بیمه و...  باید دردست اقدام قرار گیرند تا کشاورزان بدون دغدغع خاطر به کشاورزی خود بپردازند.
فرهنگ مهمترین رکن انقلاب است

حجت الاسلام لروند امام جمعه شهرستان ایوان در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد : رمضان المبارک واقعا مبارک است ، در این ماه عزیز جرمها کاهش پیدا می کند ، زبانها و چشمها کنترل می شود ، آزار و اذیت دیگران تعطیل می شود ، خیانتها کم می شود و از خدا می خواهیم شیرینی رمضان را به همه بچشاند ، به بهانه های مختلف و کار نمی شود روزه را تعطیل کرد ، سختی این دنیا در مقابل آتش دوزخ بسیار آسان است.

امام جمعه شهرستان ادامه داد : یکشنبه 23 خرداد سالروز دستور تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام (ره) است ، چون ایشان میدانست فرهنگ مهمترین رکن انقلاب است ، حضرت آقا هم فرمودند ولنگاری فرهنگی در جامعه ، فرهنگ دارد آسیب می بیند رهبری دو سال است در نمایشگاه کتاب که از مهمترین مصادیق فرهنگ در جامعه است شرکت نمی کنند در حالی که ایشان در زمان دولت آقای خاتمی که مهاجرانی وزیر ارشاد بود شرکت کردند ، این مسئله پیام دارد برای ما ، متاسفانه وزارت ارشاد بد فهمیده است خیال می کنند فرهنگ فقط یعنی موسیقی ، اگر اینطوری نیست نمی آمدند از عنصر فاسدی بنام محمدرضا شجریان حمایت کنند که دست در دست بهائیت دارد و گفته من دوست ندارم صدایم در صدا و سیما و همراه با تصویر امام خمینی پخش شود ، فرهنگ اینقدر مهم است که مقام معظم رهبری در سخنرانی حرم حضرت امام 50 بار روحیه انقلابی گری را متذکر شدند.

لزوم توجه متولیان امر به رونق اقتصاد کشاورزی 

حجت الاسلام "حسین حاجیلری " در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان آبدانان اظهار کرد: اساس نظام مقدس اسلامی بر مبنای دین، قرآن کریم و سیره معنوی ائمه اطهار (ع) شکل گرفت.
وی افزود: این انقلاب با هدایت امام راحل به مسیر نورانی خود ادامه داد و چهره دروغین اسلام آمریکایی، اسلام سکولاریزم و انجمن منحرف حجتیه را به همه مسلمانان آزاده ایران و جهان شناساند.
حاچیلری با تبریک سالگرد شهدای موتلفه اسلامی، شهیدان گرانقدر بخارابی، امانی، صفار هرندی و نیک نژاد تاکید کرد: این مجاهدان مخلص با اذن رهبر و مرجع عالیقدر تقلید خود با یک عمل انقلابی یکی از موثرترین عناصر کلیدی رژیم فاسد پهلوی را به درک واصل کردند تا روند پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشند.
امام جمعه آبدانان با اشاره به مشکلات متعدد کشاورزان به عنوان قشری فعال، مولد و موتور محرکه اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: متولیان امور باید ضمن تامین سرمایه در گردش و تقویت بنیه مالی این اقشار زحمت کش به منظور رونق اقتصاد کشاورزی سیستم های نوین آبیاری و احداث و تکمیل کارخانجات صنایع تبدیلی و توسعه صنعت کشاورزی، دام و طیور نسبت به ایجاد رونق و سودآور کردن تولید در بخش را فراهم کنند.
اگر اقتصاد درست شود فرهنگ هم درست می شود
حجت الاسلام نبی سبحانی" امام جمعه موقت ملکشاهی در خطبه های نماز این هفته با اشاره به سفارشات رهبر معظم انقلاب به مسئولین نظام در جهت رفع مشکلات اقتصادی و اهتمام بیشتر به مسائل اقتصادی و فرهنگی تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری در سال های اخیر به حوزه اقتصاد نشان از اهمیت مسائل اقتصادی دارد.

وی اذعان کرد: اگر اقتصاد درست شود فرهنگ هم درست می شود، در زمینه هایی که مشکل اقتصادی کمتر داریم از دنیا جلو زدیم. امروز در حوزه بهداشت و درمان و در حوزه دفاع به علت خودکفایی مالی این دو نهاد پیشرفتهای چشمگیری صورت گرفته است.

امام جمعه موقت ملکشاهی ادامه داد: رفع مشکل اقتصادی به نیروی کار؛ انگیزه و توان خلاقیت می دهد، تاثیر اقتصاد بر شکوفایی استعدادها و خلاقیت ها قابل انکار نیست، نباید به بهانه این فلان کار مساله فرهنگی است یا مساله خدایی است وصرفا باید برای رضای خدا باشد از تاثیر تامین نیازهای اقتصادی در ایجاد انگیزه غافل شد.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب