سرویس: بین الملل
کد خبر: 2094
|
12:10 - 1392/01/18
نسخه چاپی

درخواست کمک نخست‌وزیر جدید لبنان از سیدحسن نصرالله

درخواست کمک نخست‌وزیر جدید لبنان از سیدحسن نصرالله
نخست‌وزیر جدید لبنان مسئولیت دبیرکل حزب‌الله را بزرگ ارزیابی کرد و از وی برای تشکیل دولت جدید در این کشور درخواست کمک کرد

 

به گزارش ایلام فردا به نقل از فارس، تمام سلام مأمور تشکیل کابینه لبنان که با رأی قاطع پارلمان به این سمت انتخاب شده، مأموریت و مسئولیت سید حسن نصرالله را در لبنان مهم و بزرگ ارزیابی کرد و از وی درخواست کمک و حمایت کرد.

وی همچنین حزب‌الله را جزو ساختارهای اصلی ترکیب سیاسی دولت لبنان خواند و تاکید کرد که نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت.

در نشست عصر دیروز پارلمان لبنان برای تعیین مأمور تشکیل کابینه لبنان، 124 عضو از مجموع 128 عضو پارلمان لبنان با رای موافق، «تمام سلام» را به نخست‌وزیری برگزیدند.

در همین راستا «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت، به العالم گفت: برای استقبال از هر اقدامی در جهت تفاهم و استفاده از هر فرصتی که به حفظ ثبات و آرامش کشور کمک کند، تمام سلام را به عنوان نخست وزیر کشور برگزیدیم.

در همین زمینه "داوود رمال" تحلیلگر سیاسی لبنانی نیز به العالم، گفت: رایزنی‌های پارلمانی با تحقق رسیدن به اجماع درباره تمام سلام پایان یافت و اینک نگاه‌ها به ساختار کابینه وی معطوف شده است.

گروه 8 مارس لبنان نیز پس از تماس و مشورت‌های لازم، با رد درخواست عربستان برای انتخاب «اشرف ریفی» برای نخست وزیری، تمام سلام را به عنوان نامزد خود معرفی کرد.

تمام سلام نیز اظهار داشت که ماموریت دولتش بعد از تشکیل کابینه، فعالیت در چارچوب ملی و قانون خواهد بود.

«تمام صائب سلام»، سیاستمدار لبنانی متولد دسامبر سال 1945 میلادی و فرزند نخست‌وزیر اسبق لبنان «صائب سلام» است که به عنوان چهل و نهمین نخست وزیر لبنان، پس از استعفای «نجیب میقاتی» از این منصب، دیروز نخست وزیر لبنان و مامور تشکیل کابینه شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب