سرویس: سیاسی
کد خبر: 20728
|
12:04 - 1395/03/10
نسخه چاپی

زیباکلام:

دانشگاه تهران هاشمی را مجبور کرد از فائزه انتقاد کند!

بنده استاد دانشگاه تهران هستم و از این موضوع خبر دارم. دانشگاه تهران به آقای هاشمی فشار وارد کرد که آقای هاشمی شما باید از اقدام دخترت برائت بجویی و آقای هاشمی در اثر این فشار، در جلسه ای به دخترش انتقاد کرد و گفت که فائزه باید جبران کند.

به گزارشايلام بيدار، صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب طی گفت و گویی با تهران پرس، اظهارات جالبی درباره دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال آبادی عضو ارشد فرقه بهائیت در ایران مطرح کرده که در ذیل به بخشی از این اظهارات اشاره می شود:


دیدار فائزه هاشمی با اعضای فرقه بهائیت نه یک اشتباه بوده و نه توطئه استکبار جهانی بوده و نه یک اقدام برنامه ریزی شده بوده، نه سفارت انگلستان به خانم فائزه هاشمی گفته باید این دیدار را انجام دهید و هیچ کدام این ها نبوده است. خیلی ساده ایشان با خانم کمال آبادی که بهائی است، مدت 8 ماه هم سلولی بودند و کسی می تواند  احساس هم سلولی بودن و هم بند بودن را درک کند که  پشت میله های زندان اوین با یک نفر دیگر 8 ماه شبانه روز زندگی کرده باشد و متوجه خواهد شد که چگونه یک انس و الفت بین دو تا دوست و زندانی پدید می آید.

خانم کمال آبادی به جز برخی موارد کلی از قبیل اینکه ایشان مزدور هستند، مامور سازمان سیا، عامل موساد و صهیونیست هستند، به جز این اتهامات، آن عمل خلاف و جرمی که در حقیقت مرتکب شده است و به دلیل آن باید سالها در زندان باشد، آن جرم چه بوده است؟ و به عبارت دیگر ایشان چه جنایتی کرده است، کلاه چه کسی را برداشته است یا مال چه کسی را خورده است؟ زمین چه کسی را غصب کرده است؟ کدام عمل بی اخلاقی را انجام داده است که حالا به دلایل آن باید ایشان سالها در زندان بیافتد؟ یعنی چنانچه بخواهیم کلی گویی را کنار بگذاریم و چنانچه مفسد فی الارض، عامل استکبار و استعمار بودن را کنار بگذاریم باید به زبان حقوقی پرسید که خانم کمال آبادی و سایر بهائی ها به طور دقیق چه جرمی را مرتکب شده اند؟

اینکه می گویند خانم فائزه هاشمی اشتباه کرده است و نباید به دیدار خانم کمال آبادی می رفت، صحیح نیست. به نظر من اگر خانم فائزه هاشمی به دیدار خانم کمال آبادی نمی رفتند، اشتباه می کرد. بنابراین این اقدام خانم فائزه هاشمی ابتدایی ترین اصول اخلاقی است.

چنانچه به جای دختر آقای هاشمی رفسنجانی، دختر شخص دیگری از مراجع و فرزند شخص دیگری که همراه حکومت است و مشکلی ندارد و دختر این افراد، این اقدام را انجام داده بود، این کار به عنوان یک عمل اخلاقی و کمک انسان دوستانه تلقی می شد و حتی ممکن بود از این اقدام تقدیر و تجلیل نیز به عمل آید. اما به دلیل اینکه فائزه دختر آقای هاشمی رفسنجانی این اقدام را انجام داده است باید از چپ و راست به وی حمله کرد که این توطئه، جریان مرموز، مشکوک است و به بهائیت مشروعیت داده و از بهائیت دفاع می کند. اگر فرزند یکی دیگر از مقامات این کار را انجام می داد بله همه یک صدا می گفتند که چه کار اخلاقی انجام داده است و ببینید که این روحانی چقدر قشنگ فرزندش را تربیت کرده است و چقدر عمل این فرزند، انسان دوستانه بوده است.

بنده استاد دانشگاه تهران هستم و از این موضوع خبر دارم. دانشگاه تهران به آقای هاشمی فشار وارد کرد که آقای هاشمی شما باید از اقدام دخترت برائت بجویی و آقای هاشمی در اثر این فشار، در جلسه ای به دخترش انتقاد کرد و گفت که فائزه باید جبران کند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب