سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20714
|
07:04 - 1395/03/10
نسخه چاپی

مدیر کل حفاظت محیط ریست ایلام:

مانور منطقه‌ای اطفای حریق در ایلام برگزار شد

مانور منطقه‌ای اطفای حریق در ایلام برگزار شد
مانور منطقه‌ای اطفای حریق با مشارکت اعضای ستاد بحران و سازمان‌های مردم‌نهاد در ایلام برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار، مانور منطقه‌ای اطفای حریق امروز با مشارکت اعضای ستاد بحران استان، سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیست و یگان‌های حفاظت محیط زیست استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه و کردستان در ایلام برگزار شد.

به منظور آمادگی نیروهای اجرایی، هم‌افزایی و احصای تجهیزات و امکانات برای پیشگیری و اطفای حریق در عرصه‌های طبیعی، در سال جاری چهار منطقه از کشور به عنوان مراکز برگزاری مانور اطفای حریق طراحی شد که یکی از این استان‌ها ایلام با مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست ایلام است.

مانور مذکور در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ در محدوده‌ای موسوم به دالاب به انجام رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام هدف از برگزاری مانور منطقه‌ای اطفای حریق را ایجاد هماهنگی بین نیروهای انسانی و تجهیزات مورد نیاز درگیر در موضوع مهار و کنترل آتش ذکر کرد.

مازیار سلیمان‌نژاد افزود: در این مانور توان نیروهای انسانی، پشتیبانی و تجهیزات دستگاه‌های مرتبط با آتش‌سوزی و میزان هماهنگی آنها مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی درباره نحوه برگزاری این مانور تصریح کرد: این مانور در منطقه جنگلی دالاب ایلام انجام گرفت که در آن چهار خط آتش ایجاد شد.

این مسؤول تصریح کرد: در نخستین خط آتش نیروهای مردمی حاضر در منطقه سعی در خاموش‌سازی آن کردند که به دنبال گستردگی آتش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی به کمک آنها آمدند، ولی به علت وسعت آتش‌سوزی و شرایط جغرافیایی و پوشش متراکم جنگلی یگان‌هایی از نیروهای بسیج، سپاه، هلال‌احمر و انجمن‌های مردم‌نهاد زیست محیطی برای مهار آتش کمک گرفته شد و در زمان مقرر موفق به مهار حریق شدند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب