سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20691
|
07:45 - 1395/03/09
نسخه چاپی

شش ماه است که دانشکده رئیس ندارد/

دانشگاه علوم قرانی ایلام قربانی جناح بندی های سیاسی

دانشگاه علوم قرانی ایلام قربانی جناح بندی های سیاسی
اختلاف ما بین مسئولین ارشد استانی و رئیس دانشکده قرانی این مرکز آموزشی را در بلاتکلیفی بودن یا تعطیلی قرارداده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، در آذر ماه سال گذشته، در خوابگاه دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شهر ایلام،  سه دانشجوی پسر این خوابگاه  براثر نشت گاز بخاری دچار مسمویت شدند که یک نفر در دم جان باخت و دو دانشجوی دیگر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام تحت درمان قرار گرفتند و بعد از چند روز که در کما به سر بردند از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

آن حادثه که به گفته دانشجویان به دلیل عدم توجه مسئولین خوابگاه، و دانشگاه در پیگیری مشکل و تلاش در رفع آن و همچنین بی توجهی خود دانشجویان به نشت گاز در محیط خوابگاه به وقوع پیوست موجبات ناراحتی و تألم همگان مخصوصا دانشجویان و هم خوابگاهی های آنان را فراهم آورد.

 دانشکده علوم قرآنی ایلام از نبود اعتبارات و بودجه کافی رنج می برد

از ان زمان بود که هجمه ها بر علیه مسئولین دانشکده علوم قرآن ایلام، شدت گرفت، و به نحوی عدم توجه و رسیدگی مناسب  آنان به این موضوع مهم از سوی خانواده های دانشجویان و مسئولین ارشد استان، مطرح شد.

تا جائی که رئیس دانشکده علوم قرآن ایلام را در وقوع این اتفاق دلخراش، به سهل انگاری و بی توجهی محکوم کردند.

حال انکه نبود اعتبارات و  بودجه کافی عملا دست و پای این مسئولین را در ارائه خدمات و تعمیرات به دانشجویان خوابگاهی بسته بود.

بخاطر حفظ حقوق دانشجویان و رسیدگی به مسائل دانشجویان استعفا دادم

حدود 7 ماه از آن حادثه می گذرد، و از آن زمان تاکنون دانشکده علوم قران ایلام بدون رئیس اداره می شود،  رئیس دانشکده علوم قرآنی ایلام در گفتگوبا خبرنگار ایلام رصد، با بیان اینکه  استعفاء کتبی خود را به مسئولین مربوطه اعلام داشته ام و 6 ماه است که هیچ دخالتی در این دانشکده ندارم، افزود: مسئولین ارشد استانی با حضور بنده در این دانشکده مخالف هستند و بیان داشته اند که تا من هستم هیچ گونه اعتباری به دانشکده پرداخت نخواهند کرد.

وی گفت: من استعفا داده ام تا شاید سرو سامانی به این دانشکده داده شود، و حضور من باعث نشود دانشجویان به حقوق خود نرسند و حق آنها ضایع شود.

بعد از این اتفاقات چندی است که به قصد ساخت و ساز درمحوطه این دانشکده  اقدام به قطع درختان و تغییر دادن فضای قبلی نموده اند که ماه هاست همچنان دست نخورده باقی مانده است.

مشکل دانشکده قرانی ربطی به استانداری ایلام ندارد

در پیگیری مسئله از مروارید استاندار ایلام، وی با بیان اینکه رئیس دانشکده آقای شریفی راد استعفا داده اند و هم اکنون آقای نوری این دانشکده را اداره می کند، گفت: زمین دانشکده علوم قرآنی متعلق به سازمان برنامه و بودجه است و این سازمان قصد ساخت و ساز در این محوطه را دارد.

وی افزود: دانشکده علوم قرآنی قرار بود با 3 میلیاردی که ان زمان به انها داده شده است اقدام به تأمین مکان برای دانشکده نمایند، لذا از انجا که مکان کنونی دانشکده علوم قرآنی متعلق به سازمان برنامه و بودجه است و خود این سازمان به ان نیاز دارد لذا باید دانشکده آن را تخلیه کند.

مروارید با بیان اینکه اگر اختلافی هم بین رئیس دانشکده و استانداری بوده است، مبروط به زمانی است که برنامه و بودجه و استانداری یکی بودند، اما با جدا شدن برنامه بودجه ، دیگر این مورد هیچ ارتباطی با استانداری نخواهد داشت.  

اختلاف ها و دیدگاه های سیاسی دانشکده علوم قرآنی را به مرز تعطیلی کشانده است

مسئولین دانشکده علوم قرانی معتقد هستند بنا بر تعهدی که در زمان دولت احمدی نژاد، در مورد واگذاری این مکان به دانشکده علوم قرآنی داده شده است این دانشکده به مدت 2 سال  قرار داد دارد، و از انجا که این مرکز اموزشی دولتی است و از طریق دولت باید  اعتبارت لازم را دریافت کند لذا تا زمانی که زمین یا ساختمانی در اختیار دانشکده قرار داده نشود، قادر به جابه جایی مکان دانشکده نخواهند بود.

اختلاف میان مسئولین دانشکده علوم قرآنی و استانداری به بهانه انجام ساخت و سازهای اداری مربوط به برنامه و بودجه در این مکان در حالی صورت می گیرد که بنیاد نخبگان هم در این ساختمان حضور دارد، اما این بنیاد هیچ گونه مشکلی در راستای تخلیه مکان و یا واگذار نمودن ان به برنامه و بودجه ندارد.

کارکنان دانشکده علوم قران ایلام، با بیان اینکه استانداری تنها به دلایل سیاسی و چون رئیس این دانشکده هم طیف و هم سوی با آنها نیست، این دانشکده را تحت فشار جهت تخلیه و واگذاری مکان قرار داده اند.

دانشکده علوم قرآنی دانشکده ای دولتی است و اینکه استاندار مشکل این دانشکده را مرتبط با استانداری ندانسته و مربوط به سازمان برنامه و بودجه می داند، چه دلیلی می تواند داشته باشد، آیا استاندار به عنوان نماینده ارشد دولت در استان اگر بخواهد نمی تواند در رفع این مشکل پا در میانی کرده و با تخصیص اعتبارات لازم این دانشکده را از بلاتکلیفی نجات دهد.

آنچه که مشخص و مبرهن است این است که اختلاف ما بین مسئولین ارشد استانی و رئیس دانشکده قرانی این مرکز آموزشی را در بلاتکلیفی بودن یا تعطیلی قرارداده است.

آیا رواست که دانشگاه و دانشجویان را فدای جناح بندی های سیاسی خود کنید؟

حال این پرسش مطرح است که دانشجویان و وضعیت دانشگاه انان چرا باید بازیچه اختلافات و تنش های مسئولان شود، تنش هایی که بیشتر ناشی از نبود خط مشی فکری موافق و هم جناح نبودن، بین مسئولین استانداری و رئیس دانشکده علوم قرانی است.

آیا واقعا دانشکده علوم قرانی که وجود آن در استان ضرورتی غیرقابل انکار دارد، با این بی توجهی ها باید به تعطیلی کشیده شود.

آیا مسئولین استانداری ایلام نمی توانند با چشم پوشی از برخی موانع سیاسی راه حل مناسبی برای رفع مشکلات دانشجویان این دانشکده ارائه دهند؟ آیا دانشجویانی که در این دانشگاه پذیرفته شده اند حق ندارند از محیط اموزشی مناسب و امکانات مطلوب برخوردار باشند؟

بر مسئولین واجب است دانشجو و دانشگاه را محل مقابله های سیاسی خود قرار ندهند و دانشجویان دانشکده قرانی ایلام نباید قربانی اختلاف نظرهای مسئولین باشند! آنها حق دارند از محیط آموزشی در خور و شان نام دانشکده و دانشجویان قرانی آن برخوردار باشند.

بیائیم با کنار گذاشتن اختلاف نظرات سیاسی، و دخیل ندادن جناح بازی های سیاسی در راه قرآن و نظام اسلامی، الهی اندیشیده  و در راستای منافع ملی و اسلامی کشور عمل نمائیم، و بدانیم دخیل کردن امیال سیاسی و جناحی در اداره دانشگاه ها، هیچ گاه به نفع روند علمی کشور نخواهد بود، بلکه دستاویزی خواهد شد برای کسانی که به فکر ضربه زدن به نظام و  قرآن هستند. 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب