سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20690
|
08:21 - 1395/03/09
نسخه چاپی

اینجا هیروشیما نیست، ایلام است/

مصوبات دولت، زخم های سیل ایلام را مداوا نکرد

مصوبات دولت، زخم های سیل ایلام را مداوا نکرد
با وجود مصوبات دولت و تخصیص اعتبار به سیل زدگان استان ایلام مردم همچنان با مشکلات ناشی از خسارت های سیل دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، اینجا منطقه ای در حومه حلب نیست! اینجا هیروشیما بعد از حمله ی اتمی آمریکا هم نیست،اینجا ایلام است!

استان ایلام سالها با پدیده دست انداز و مخدوش بودن جاده ها به خوبی آشناست؛ اما گزارشی که در ادامه آمده، کار را از خرابی و دست انداز گذرانده است. وجود کانالها و چاله های عمیق در کف خیابان های ایلام که توسط سیل اخیر ایجاد شده برای مردم بسیار مشکل ساز شده است. چرا با وجود گذشت ماه ها ازسیل تدبیری برای این چاله ها صورت نمی گیرد؟

ازجمله کانال ها و چاله هایی که توسط سیل ایجاد شده و فعلا بازسازی نشده اند می توان به خرابی های بلوار اصناف، خرابی های بلوار آزادی-کوچه آزادی 18، بلوار جنب سالن فرهنگ و ارشاد و جاده های منتهی به میدان ارغوان و... اشاره کرد.
 


 

ازعواقب این چاله ها و گودالها نیز می توان به باز ماندن کانال های فاضلاب شهری که باعث انتشار بیماری ها و بوهای متعفن می شوند اشاره کرد.

تخریب چهره ی شهر و خطر سقوط افراد و وسایل نقلیه در گودال ها از دیگر مشکلات و خطراتی است که این گودال ها برای مردم به ارمغان آورده اند.

آیا وقت آن نرسیده که مسئولین برای این قبیل مشکلات که به عینه مقابل چشم جامعه هستند فکری کنند؟

 


 

 

مرتفع شدن این مشکلات ملزم به عزم مسئولین و مطالبه ی مردمی است. در این باره تعدادی از شهروندان ایلامی با خبرنگار ایلام پویا گفتگویی داشتند که در ذیل آمده است.

"حسین مرادی زاده" ضمن اعلام نارضایتی از وضع موجود به خبرنگار ایلام پویا گفت: جای تاسف دارد که اتفاقات طبیعی در کشورها و استان های دیگر اینگونه برای مردم مشکل ساز نمی شوند ولی همان اتفاق ها در ایلام به دلیل نبود زیرساخت های مناسب موجب خرابی ها و مشکلات گسترده می شوند.

 

"امیر حسین خسروی" یکی دیگر از شهروندان ایلامی اظهار کرد: دلیل بروز این گونه خرابی ها و مشکلات اعطا نکردن پروژه های عمرانی و زیر ساختی به پیمانکاران خبره و اهمیت ندادن به چگونگی ساخت این پروژه ها است. اگر با دقت و صرف هزینه ی بیشتر این سازه ها را بسازند چنین مشکلاتی نیز پیش نخواهد آمد.

 

"مهدی جمشیدی" با اشاره به اینکه استان ما فاقد زیرساخت‌های لازم است،گفت: در شهر ما عواقب سوانح طبیعی بیش از خود سانحه است! این مسیر ها و جاده های خراب هزینه ها و خطرات بسیاری را برای مردم در بر دارد. ازتخریب ماشین ها گرفته تا خطرات جانی؛ مسئولین باید سریعتر برای این مشکلات دست به کار شوند.هرچند بی‌توجهی به ساختار شهری در شهر ایلام به حدی اسفبار است که فضای برخی از روستاهای دیگر مناطق کشور از این شهر بهتر و زیباتر است، به گونه‌ای که ایلام فقط یک روستای بزرگ است.

 

هیأت دولت در جلسه‌ بعد از ظهر یکشنبه ۱۷ آبان سال 94 به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی به‌منظور بازسازی و جبران خسارت ناشی از سیل در استان‌های ایلام و لرستان با اختصاص مبلغ یکهزار و ۵۳ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال به استان ایلام موافقت کرد. این اعتبار به صورت کمک بلاعوض جهت بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی شهری، روستایی و تأمین لوازم خانگی، اجرای عملیات آبخیزداری، بازسازی راه‌ها و ابنیه فنی، بازسازی و ساماندهی مسیل‌های شهری، بازسازی و ترمیم ابنیه و تأسیسات کشاورزی و خدمات فنی و پشتیبانی و آواربرداری به صورت هزینه‌ای و تملک دارایی مصرف می‌شود.
 

با وجود مصوب شدن این اعتبار خرابی ها هنوز در ایلام خودنمایی می کنند و موجب نارضایتی عموم مردم شده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب