سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20639
|
07:30 - 1395/03/06
نسخه چاپی

در اعتراض به سخت بودن سئوالات امتحانی؛

دانش آموزان ایلامی تجمع کردند

دانش آموزان ایلامی تجمع کردند
تعدادی از دانش اموزان ایلامی در اعتراض به سخت بودن سئوالات امتحانی تجمع کردند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام بیست، تعدادی از دانش آموزان ایلامی در اعتراض به سخت بودن سئوالات امتحانی درب آموزش و پرورش شهرستان تجمع کردند.

این دانش اموزان معتقدند که امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان سخت برگزار شده و سوالات اگر چه از کتاب بوده اما مفهومی و خارج از تحلیل دانش آموزان بوده و نتوانسته اند پاسخ مناسب به سوالات بدهند.

آنها از ناکافی بودن وقت برخی امتحانات برای مطالعه نیز گلایه داشتند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش ایلام : برنامه ریزی امتحانات با ایلام نیست

در همین راستا ستار منصوری معاون متوسطه آموزش و پرورش ایلام با اشاره به اینکه این تجمع تنها جنبه اموزشی داشته گفت: برنامه ریزی امتحانات به طور کلی به صورت متمرکز بوده و سازمان آموزش و پرورش استان نقشی در مواد آزمونی ندارد.

وی با اشاره به اینکه سیاست کلی نظام آموزشی به سمت حذف کنکور بوده ، اظهار کرد: بجای کنکور معدل متوسطه معیار سنجش قرار می گیرد پس طبیعی است سوالات آزمون های نهایی از درجه سختی خاصی برخوردار باشد تا بتوان معیار سنجش قابل قبولی برای ورود به تحصیلات دانشگاهی باشد و همین موضوع باعث شده است که حتی دانش آموزان ممتاز،صدم های نمرات را هم مد نظر قرار دهند و در رقابت آموزشی استرس خاصی داشته باشند.

معاون متوسطه اموزش و پرورش ایلام افزود: با همه این تفاسیر باز به تمام دبیران در جلسات توجیهی توصیه شده در هنگام تصحیح اوراق دقت داشته و جواب هایی که توسط دانش آموزان درج شده را در صورتی که نشان از فهم و جواب سوال بوده مورد قبول قرار دهند.

منصوری در توصیه ای به دانش اموزان تصریح کرد: دانش آموزان عزیز باید در نظر داشته باشند ملاک اصلی در طرح و بانک سوالات صرفا کتب درسی و آموزشی مورد تایید وزارت خانه بوده و ممکن است با توجه به فرایند تغییر محتوای کتب،بعضی از کتب کمک آموزشی دارای نواقصی باشند که موجب سردرگمی دانش آموزان باشد.

وی در پایان اعلام کرد که مشکلات به مرکز گزارش شده و در صورت ابلاغ دستورالعمل جدیدی حتما اطلاع رسانی می شود.

 
 

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب