سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19557
|
08:17 - 1395/01/10
نسخه چاپی

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام اعلام کرد؛

اسکان ۲۴۴ هزار گردشگر در اقامتگاه های نوروزی ایلام

اسکان ۲۴۴ هزار گردشگر در اقامتگاه های نوروزی ایلام
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام از اسکان ۲۴۴ هزار و ۷۲۱ مسافر و گردشگر نوروزی در اقامتگاه های نوروزی این استان در ۱۰ روز گذشته خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، عبدالمالک شنبه زاده، مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام اظهار کرد: سال گذشته در تعطیلات نوروز ۳۷۰ هزار گردشگر در استان ایلام اسکان داده شدند که نسبت به تعطیلات نوروز سال ماقبل ۲۰ درصد افزایش داشت.

وی افزود: طراوت طبیعت بهاری و جاذبه های تفریحی و تاریخی این استان زمینه ای برای افزایش آمار گردشگران به نسبت نوروز ۹۴ فراهم کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام پیش بینی کرد آمار اقامت گردشگران و مسافران نوروزی و بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی این استان در تعطیلات نوروز ۹۵ بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.

شنبه زاده یادآور شد: ظرفیت اسکان ۶۱ هزار نفر شب در این استان فراهم شده و برنامه ریزی های لازم در زمینه اسکان مسافران و ارایه خدمات امدادی، بهداشتی، انتظامی، قضایی، رفاهی، فرهنگی و اطلاع رسانی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه مقدمات پذیرایی از گردشگران انجام شده و ایلام مهیای ورود موج دوم مهمانان نوروزی است، افزود: از ۲۷ اسفند سال گذشته تا پایان روز هشتم فروردین امسال ۲۴۴ هزار مسافر و گردشگری نوروزی در مدارس، هتل ها، خانه های مسافری و کمپ های اقامتی این استان اسکان داده شدند.

شنبه زاده تاکید کرد: پایگاه های انتظامی و امدادی، داروخانه های شبانه روزی، بیمارستان ها و درمانگاه ها، پایگاه های امداد خودرو، شرکت های بیمه، شورای های حل اختلاف و چندین قاضی کشیک در ایام نوروز برای خدمات رسانی امدادی، بهداشتی، انتظامی و قضایی به مسافران فعال هستند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب