سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19537
|
08:39 - 1395/01/05
نسخه چاپی

از صنایع دستی تا طعم شیرین عسل؛

نمایشگاه بومی محلی مهران نمادی از اقتصاد مقاومتی+تصاویر

نمایشگاه بومی محلی مهران نمادی از اقتصاد مقاومتی+تصاویر
با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصادمقاومتی،اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری و شرایط امروز کشور در دوران پسابرجام نمایشگاهی از صنایع دستی و تولیدات در مهران دایر شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از آوای مهران، توجه و اهمیت اقتصاد مقاومتی بارها و بارها از زبان رهبری گفته شده، حتی رهبر معظم انقلاب امسال را با نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامگذاری کردند و با تاکید بر بهبود معیشت ، رفع معضلات کنونی را تنها با جدّی گرفتن و پیگیری همه‌‌جانبه‌ی اقتصاد مقاومتی میسّر می دانند.

در این راستا ارگان هایی همچون اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و دیگر ادارات شهرستان نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه عرضه محصولات بومی محلی در قالب 4 تخته سیاه چادر با امکانات و تجهیزات لازم در ورودی شهر مهران برپا کردند.

میثم علیزاده رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مهران در این خصوص به خبرنگار آوای مهران گفت:این نمایشگاه با هدف عمل به فرامین مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی برای استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی برپا شده که نمادی از اعتماد به ظرفیت ها و توانایی های درونی است.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه، گوشه‌ای از فعالیت روستاییان در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و  به‌خصوص اقتصادی که می‌تواند در جهت ایجاد اشتغال هم مفید باشد به تصویر کشیده شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مهران افزود: در این نمایشگاه انواع غرفه های تولیدات داخلی شامل ؛ نان محلی و لبنیات ، انواع صنایع دستی با محوریت گلیم نقش برجسته در معرض فروش گذاره شده است.

علیزاده ادامه داد:غرفه های جانبی فرهنگی نیز شامل عرضه کتاب و محصولات فرهنگی یادمان شهدا ، غذاهای محلی ، کارگاه و آموزشگاههای صنایع دستی به معرض دید علاقه مندان و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه تا پایان ایام تعطیلات نوروزی دایر خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب