سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19522
|
19:26 - 1395/01/03
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی دهلران:

سم پاشی علیه بیماری زنگ زرد در سطح مزارع دهلران اغاز شد

سم پاشی علیه بیماری زنگ زرد در سطح مزارع دهلران اغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از آغاز عملیات سم پاشی علیه بیماری زنگ زرد در سطح مزارع گندم در شهرستان دهلران خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از نسیم دهلران، تورج کرمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران اظهار کرد: عملیات سم پاشی علیه بیماری زنگ زرد در سطح مزارع کشاورزی شهرستان دهلران آغاز شده است.

وی با بیان اینکه عملیات سم پاشی علیه بیماری زنگ زرد در سطح 2 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم سطح شهرستان در حال انجام است، افزود: در حال حاضر عملیات کانون کوبی در مناطق آلوده از طریق هوایی و زمینی به وسیله هواپیمای سم پاش در حال انجام است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران تصریح کرد: از جمله عوامل بروز این بیماری بالا بودن میزان بارش ها و رطوبت هوا و همچنین دمای مناسب در شیوع این بیماری جهت تکثیر قارچ زنگ زرد می باشد.
وی اضافه کرد: با افزایش میزان دمای هوا در هفته های آتی و همچنین کانون کوبی مناطق آلوده از رشد و تکثیر این نوع آلوده جلوگیری بعمل خواهد آمد.
کرمی علائم مشخصه این بیماری را ظاهر شدن به ‌صورت جوش یا تاول ‌های کوچک بر روی برگ عنوان کرد و افزود: در صورت توسعه بیماری علائم به‌صورت خطوط نواری برجسته زرد یا نارنجی بر روی برگ‌ها گسترش یافته و در شدت بالای آلودگی خوشه‌ها نیز آلوده خواهند شد.
وی اضافه کرد: بیماری زنگ زرد گندم بدلیل رطوبت و گرما هرساله در اسفند و فروردین ماه در سطح مزارع گندم مناطق گرمسیر شیوع پیدا می کند.
 
انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب