سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19520
|
09:46 - 1395/01/03
نسخه چاپی

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی ایلام:

11 اکیپ حراست از آثار تاریخی استان در ایام نوروز فعال است

11 اکیپ حراست از آثار تاریخی استان در ایام نوروز فعال است
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: 11 اکیپ حفاظت و حراست از آثار تاریخی استان در ایام نوروز فعال است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ايلام بيدار، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: 11 اکیپ حفاظت و حراست از آثار تاریخی استان در ایام نوروز فعال است.

سرهنگ "فرخ غلامی" اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز به صورت مستمر و شبانه روزی از آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان ایلام بازرسی می شود.

وی به همکاری بسیار خوب نیروی انتظامی در حفاظت از آثار تاریخی استان اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر بازرسی و گشت های روزانه، گشت های تلفیقی نیز با همکاری نیروی انتظامی استان انجام می شود.

وی  تصریح کرد: با هرگونه تخریب، قاچاق و حفاری غیرمجاز در اماکن تاریخی استان برخورد می شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی ایلام بیان کرد: یکی دیگر از وظایف این یگان حفاظت از موزه های استان است.

سرهنگ غلامی اظهار داشت: در سه موزه مردم شناسی قلعه والی ایلام، موزه تاریخ کشاورزی کاخ فلاحتی و موزه دره شهر نیروی حفاظتی مستقر شده است ضمن اینکه بازرسی های روزانه از این موزه ها نیز انجام می شود.

وی به همکاری و مشارکت مردم در حفاظت از آثار تاریخی استان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه در ایام تعطیلات نوروز امسال هیچگونه تخلفی در زمینه تخریب و یا قاچاق آثار تاریخی استان گزارش نشده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب