سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19497
|
18:36 - 1394/12/28
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

خروج از رکود مهمترین برنامه دولت در سال آتی باشد

خروج از رکود مهمترین برنامه دولت در سال آتی باشد
امام جمعه ایلام گفت: سال 94 را مردم با تحمل سنگین مشکلات اقتصادی سپری کرده و دولتمردان رفع مشکلات اقتصادی را به سال آینده موکول کردند، بنابراین مهمترین و ضروری‌ترین کار دولت و مجلس خروج کشور از رکود در بخش‌های مختلف باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی  در خطبه‌های نماز جمعه ایلام گفت: بهبود شرایط اقتصادی و رفاه عمومی باید اولویت اصلی دولت و مجلس در سال 95 باشد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار کرد: سال 94 را مردم با تحمل سنگین مشکلات اقتصادی سپری کرده و دولتمردان رفع مشکلات اقتصادی را به سال آینده موکول کردند، بنابراین مهمترین و ضروری‌ترین کار دولت و مجلس خروج کشور از رکود در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، مسکن، بی‌ثباتی در بازار ارز و طلا و متوقف نشدن بنگاه‌های تولیدی است.

امام جمعه ایلام افزود: اقتصاد مقاومتی شروع یک حرکت مردمی با حمایت و مدیریت دولت نوید رونق اقتصادی و ناکام گذاشتن تحریم‌های ظالمانه دشمن است و بارقه‌های امید در مردمی شدن اقتصاد بازیابی شود.

حجت الاسلام لطفی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص وظایف نمایندگان در دوره جدید مجلس شورای اسلامی بر همراهی و کمک مجلس به دولت مطالبی ارائه فرمودند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار داشت: معظم‌له فرمودند در شرایط کنونی کشور سه وظیفه و اولویت اصلی باید مورد توجه مسئولان دولتی قرار گیرد که یکی از آنها اقتصاد مقاومتی است، مشکلات اقتصادی کشور بدون اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رفع نخواهد شد و مشکلات اقتصادی نیز به وجود نخواهد آمد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: معظم‌له تاکید کردند دولت باید یک قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل دهد و برای این قرارگاه فرماندهی تعیین کند، معیار هرگونه همکاری و برنامه‌ اقتصادی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

لطفی تصریح کرد: سال 94، سال بسیار سختی برای تولیدکنندگان بود و بیشتر کارگاه‌های تولیدی و کارخانجات صنعتی تعطیل و یا نیمه فعال بودند و این موضوع عامل اساسی در ایجاد رکود و توقف چرخه اقتصادی کشور شد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: در سال 94، شوک‌های سنگینی بر اقتصاد کشور وارد آمد، امید است سال 95 سال بهبود اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی کشور باشد، گرچه انتظار می‌رفت پس از برجام و لغو تحریم‌ها وضعیت اقتصادی بهتر شود و ثبات اقتصادی و کنترل قیمت و مهار تورم تحقق می‌یافت.

وی ادامه داد: در سال 95 باید اولویت کار دولت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای میلیون‌ها جوان بیکار و فراهم کردن ازدواج جوانان باشد و همه اینها با اجرایی کردن سیاست‌های اقتصادی مقاومتی امکان‌پذیر است، نباید به بیرون از مرزهای کشور و کشورهای بزرگ اقتصادی و صنعتی غرب اتکا کرد و باید برای همیشه وابستگی اقتصادی به خارج از کشور را قطع کرده و بر توانمندی‌های داخلی متکی باشیم.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به سال جدید و نوروز باستانی اشاره کرد و گفت: حلول سال نو و عید باستانی نوروز را به همشهریانم تبریک می‌گویم، آغاز سال نو متقارن با بهار طبیعت است، نظام طبیعت همه زیبایی‌های خود را در این فصل آشکار می‌کند و باید در سال نو همه زیبایی‌های درونی، اخلاقی در زندگی فردی و اجتماعی ما بروز و ظهور کند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد