سرویس: اقتصادی
کد خبر: 19434
|
09:54 - 1394/12/22
نسخه چاپی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با ایلام بیدار:

رئیس جمهور با آمار بازی می کند/ نرخ بیکاری افزایش یافته است

رئیس جمهور با آمار بازی می کند/ نرخ بیکاری افزایش یافته است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در دو سال اخیر نرخ بیکاری رشد پیدا کرده و برای همین است که در وضعیت رکود قرار داریم.

"امیر حسین قاضی زاده"، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارایلام بیداردر خصوص آمار اخیر اشتغال توسط رئیس جمهور اظهار کرد: واقعیت امر این است که مسئولان با آمار بازی می کنند و در آمارها سرانه نرخ ها بعنوان نمونه نرخ بیکاری ارزشمند هستند.

وی گفت: بالاخره در این مدت تعدادی شغل ایجاد می شود و یک تعدادی هم از کار بیکار می شوند و اینکه مسئولان تنها تعداد شغل های ایجاد شده را اعلام و تعدادی که بیکار شده را اعلام نمی کنند، یک نوع بازی با آمار است.

این نماینده مجلس افزود: همیشه نرخ ها  ارزشمند هستند و نرخ بیکاری بنا بر گفته مرکز امار ایران بیشتر هم شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در دو سال اخیر نرخ بیکاری رشد پیدا کرده و برای همین است که در وضعیت رکود قرار داریم.

قاضی زاده بیان کرد: اگر نرخ بیکاری کاهش پیدا می کرد که هم اکنون در وضعیت رکود قرار نداشیم و به جای ان رونق اقتصادی بود.

وی تأکید کرد: ملاک تشخیص رونق اقتصادی کاهش یا افزایش نرخ بیکاری است و هر وقت نرخ بیکاری رشد می کند وضعیت رکود خواهد بود و شغل ها از بین می روند، وقتی هم که نرخ بیکاری کاهش پیدا کند یعنی رونق اقتصادی حاکم است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: آنچه که مسلم است و گزارشات داخلی ما و گزارشات بین المللی نشان می دهد این است که کشور شاهد رکود و افزایش نرخ بیکاری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: مردم از این نوع گزارش دادن ها متوجه خواهند شد و مسئولان با ارائه این آمار تنها با آبروی خود بازی می کنند و اعتماد مردم به خود را از دست خواهند داد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب