سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19348
|
20:02 - 1394/12/16
نسخه چاپی

معاون آموزش کانون های فرهنگی مساجد کشور تأکید کرد؛

نشاط آوری برنامه های فرهنگی مساجد با حضور جوانان

نشاط آوری برنامه های فرهنگی مساجد با حضور جوانان
معاون آموزش کانون های فرهنگی مساجد کشور گفت: حضور جوانان در برنامه های فرهنگی مساجد نشاط آور است.

به گزارشايلام بيدار، محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اظهار کرد: کانون‌های مساجد نقش مهمی در جذب جوانان به مساجد دارند.

وی با اشاره به رونمایی از تمبر یادبود آیت‌الله مروارید به‌عنوان یک حرکت ارزشمند فرهنگی، افزود: تکریم این بزرگان در اصل تکریم و احترام علما، تکریم اندیشه و روحیه انقلابی و بزرگداشت انسان‌هایی است که با مقاومت و ایستادگی منشأ به وجود آمدن یک تحول جهانی شده‌اند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ابراز کرد:  انقلاب اسلامی یک تحول و حرکت جهانی است که بزرگان و علمای زیادی با مقاومت و مبارزه در برابر رژیم ستم‌شاهی نقش خود را در پیروزی انقلاب ایفا کردند و وظیفه نسل امروز این است که بزرگان انقلاب را تکریم و یاد کنند.

جعفری بابیان اینکه نگاه جامعه به مسجد باید تغییر پیدا کند، تصریح کرد: حیات وزندگی واقعی در مسجد است و انسان در محضر خداوند است و حیات انسان در مسجد حیات طیبه می‌شود، مسجد نقش اصلی در پیروزی انقلاب اسلام داشته و در تداوم انقلاب نیز نقش مهمی ایفا کرده است.

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باهدف احیای کارکردهای فرهنگی و تبلیغی مسجد به وجود آمده است و چشم‌انداز کانون‌های هم رساندن مساجد به طراز اسلامی است و هر کانونی در مسجد خودش تلاش می‌کند که این پایگاه مهم را به طراز خودش برساند.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشورمرجع اصلی باید مسجد باشد و اندیشه جوانان ما از مسجد سرچشمه گیرد، یادآور شد: هر جامعه‌ای در دوران مدرنیته به سمت تغییر مرجع فکری و اندیشه‌های حرکت کند به‌طورقطع با آسیب‌های و مشکلاتی مواجه خواهد شد.

جعفری بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی که به برکت مسجد شکل‌گرفته است در سراسر جهان اشاعه یافته و شاهد روند رو به رشد انقلاب اسلامی و صدور آن به آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی به کشورهای مختلف و بیداری اسلامی هستیم.

وی با اشاره به نقش هیئت‌امنای مساجد در جذب جوانان به مساجد، گفت: تا می‌توانید زمینه جذب جوانان را به مساجد را با دادن نقش به آنان فراهم کنید، جوانی که در مسجد حضور پیدا می‌کند باید دارای نقشی باشد که مسئولیت خود را پیدا کند.

جعفری در پایان با اشاره به اینکه فعالان در مساجد  با اعتمادی که به جوانان می‌کنند، زمینه نقش‌آفرینی آنان را  در مساجد فراهم کنند، خاطرنشان کرد: عمران معنوی مساجد با حضور جوانان رقم می‌خورد و حضور جوانان موجب می‌شود که نشاط و فعالیت‌های فرهنگی در این پایگاه‌ها افزایش یابد.

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب