سرویس: استان ایلام
کد خبر: 18970
|
13:16 - 1394/11/26
نسخه چاپی

مدیر کل صدا و سیمای ایلام در گفتگوی تفصیلی با ایلام بیدار:

جدول پخش برنامه های داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان نهایی شد/ هدف اصلی برنامه ها انتخاب آگاهانه است

جدول پخش برنامه های داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان نهایی شد/ هدف اصلی برنامه ها انتخاب آگاهانه است
مدیر کل صدا و سیمای ایلام گفت: با حضور اعضای کمیسیون بازرسی تبلیغات مجلس خبرگان برنامه تبلیغاتی داوطلبین انتخابات خبرگان رهبری در ایلام نهایی شد.

گروه سیاسی ايلام بيدار::تکاپو،هیجان، استرس و دوندگی جزولاینفک یک فعالیت رسانه ای بوده که  برای تولید پیام و تأثیر بر مخاطب و در روزهایی چون انتخابات همه این شرایط به اوج می رسد آن هم برای رسانه ای فراگیر چون صدا و سیما که از نظر گستره و تنوع مخاطبان و میزان تأثیر گذاری رسانه اول است.

تکاپو و هیجان را می توان این روزها و شب ها در چهره و فعالیت مدیران و برنامه سازان صدا و سیمای استان ایلام دید.

دیروز صدا و سیمای مرکز ایلام میزبان تعدادی از اعضای کمیسیون بازرسی تبلیغات مجلس خبرگان برای قرعه کشی نحوه پخش برنامه های تبلیغاتی دو داوطلب انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری بود.
برای اطلاع از نتیجه قرعه کشی و نیز فعالیت های صدا و سیما برای انتخابات های 7 اسفند ماه 94 به سراغ مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام رفتیم.

علیرضا شیروی مدیر جوان صداوسیمای مرکز ایلام  که بعد از سال ها مدیریت و فعالیت در برنامه های سیاسی، گروه تلویزیونی بسیج، قائم مقامی شبکه مستند و معاون فرهنگی روزنامه جام جم از اواخر مرداد امسال ردای مدیر کلی صدا و سیمای استان ایلام را بر تن کرد؛ چهره ای کاملاً رسانه ای که به گفته خودش این چند ماه حضور، تجربه کاملی از یک دوره رسانه ای برایش بوده است.

 آنچه در پی می آید مشروح گفت و گو تفصیلی خبرنگار سیاسی  ايلام بيدار با دکترعلیرضا شیروی مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام ایلام است.


 ايلام بيدار::  ضمن خداقوت به شما و همکارانتان در رسانه استانی، درباره نحوه و جدول پخش برنامه های داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان توصیح بفرمائید.
شیروی::ضمن قدردانی از شما، بنابر موارد 19 تا 27 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و سیاست های ابلاغی سازمان صدا و سیما، پس از تائید کمیسیون بازرسی تبلیغات مجلس خبرگان، برنامه های تولیدی ویژه داوطلبان از رسانه استانی پخش خواهد شد و در جلسه دیروز قرعه کشی با حضور اعضای کمیسیون برگزار و مقرر شد در سیمای ایلام  برنامه 25 دقیقه ای هر داوطلب یک بار پخش و دوبار بازپخش شود .

همچنین در رادیو هم  از 26 بهمن تا پنجم اسفند هم برنامه مستقل 25 دقیقه ای برای هر داوطلب به همین منوال 3 بار پخش و بازپخش می شود.
 براساس قرعه کشی  از ساعت 19 فردا سه شنبه بیست و هفتم بهمن اولین برنامه تبلیغاتی سید محسن سعیدی گلپایگانی و از ساعت 19 چهارشنبه بیست و هشتم بهمن اولین برنامه تبلیغاتی مهدی خطیبی پخش می شود .

روزهای دوم و چهارم اسفند ماه نیز تکرار برنامه آقای سعیدی و در روزهای سوم و پنجم اسفند هم تکرار برنامه اقای خطیبی بازپخش خواهد شد.
در رادیو هم اولین برنامه تبلیغاتی آقای خطیبی بیست و هفتم بهمن خواهد بود و این برنامه دوم و چهارم اسفند بازپخش خواهد شد. همچنین برنامه آقای سعیدی گلپایگانی هم 28 بهمن پخش و تکرار آن  سوم و پنجم اسفندماه خواهد بود.

برنامه شامل زندگینامه، دیدگاه ها ، سوابق سیاسی و مبارزاتی ،  و... که در صدا و سیمای مرکز ایلام تهیه شده است.

لازم به ذکر است که برنامه رادیو هم مستقل از سیما ضبط و پخش می شود .


 ايلام بيدار::  برای روز تاریخی 7 اسفند  چه برنامه هایی دارید؟
شیروی::
 بنابر سیاست های ابلاغی سازمان صدا وسیما از ماهها قبل  در قالب چهار مرحله تبیینی، تشریحی،تهیجی «فراخوان» و آرامش بخش  برنامه های صدا و سیما آغاز شده و ما تقریباً دو مرحله اول را پشت سر گذاشتیم .

با پخش زیر نویس ، تهیه برنامه های ویژه انتخابات (تجلی حضور شما در سیما و همدلانه در رادیو ، پخش آخرین اخبار از روند ثبت نام و بررسی صلاحیت ها و آغاز تبلیغات مجلس خبرگان) کمتر ار 3 روز دیگر وارد مرحله تهیجی می شویم که از 29 بهمن تا 7 ، اسفند روز انتخابات ادامه خواهد داشت .


 ايلام بيدار:: در مرحله تهییجی چه برنامه هایی دارید ؟
شیروی::با بر برنامه ریزی انجام شده ، رنگ و بو و قالب همه برنامه های رادیو و تلویزیون ایلام در این مرحله انتخاباتی خواهد بود و با محوریت تبیین مشارکت انتخاب اصلح ، تبیین شرایط خطیر کشور ، تشریح فعالیت هیئت های اجرایی و نظارت آخرین اخبار انتخابات و.... علاوه بر پخش بسته های انتخاباتی با عنوان «حماسه همدلی» در خبر ایلام و انعکاس خواسته ها و دل گویه های مردم در قالب تریبون بی واسطه ؛ هفته آینده  با حضور مسئولان استان از جمله آقای مهندس مروارید استاندار و مسئولان ستاد انتخابات و آقای امیدی مسئول دفتر نظارت انتخابات استان ، سردار دولتی فرمانده انتظامی استان و مسولان دادگستری شش گفتگوی خبری خواهیم داشت.

علاوه بر این  رویکرد برنامه شبانه«ئیسفا» کاملاً انتخاباتی خواهد شد در این برنامه فرمانداران استان و سایرمسئولان حضور پیدا خواهند کرد تا آخرین وضعیت مناطق و حوزه فعالیت خود را تشریح کنند در رادیو هم برنامه هایی برای تشویق به مشارکت حداکثری ، تبیین روند اجرای انتخابات ، ایجاد فضای شاد و امید آفرین پخش خواهد شد .
در این دوره یک مرحله به سه مرحله اضافه شده مرحله آرامش بخشی که به اقدامی رسانه ای بعد از انتخابات اطلاق می شود با توجه به نزدیک شدن به بهار طبیعت و عید نوروز و محتوای برنامه ها به سمت انعکاس جاذبه های طبیعی استان ایلام آمادگی استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی ، توجه به برنامه های سلامت محور و خانوادگی و... خواهد رفت .

سخن پایانی

بنا بر گفته علیرضا شیروی مدیرکل صدواسمیای مرکز ایلام همه برنامه ریزی ها و جلسات مستمر صدا و سیما برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در تحقق مشارکت حداکثری و سوق دادن مخاطبان به مشارکت های همدلانه و انتخاب آگاهانه است.


ممنون از وقتی که در اختیار ايلام بيدار قرار دادید.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب