سرویس: استان ایلام
کد خبر: 18626
|
12:31 - 1394/11/09
نسخه چاپی

خطیب جمعه ایلام:

معیار در انتخابات حضور حداکثری و انتخاب اصلح است/ عدم بهبود معیشت مردم خلاف شعار دولت است

معیار در انتخابات حضور حداکثری و انتخاب اصلح است/ عدم بهبود معیشت مردم خلاف شعار دولت است
امام جمعه ایلام گفت: معیار در انتخابات حضور حداکثری و انتخاب اصلح بوده و هرچه حضور مردم بیشتر باشد استحکام نظام را در انظار جهانیان را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: انتظار مردم با اجرای برجام رونق اقتصادی و خروج از رکود و سروسامان پیدان کردن تولید و فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان می باشد .

وی اظهار کرد: یکی از شعارهای دولت فعلی در طول دوسال و نیم گذشته توافق هسته ایی با ۵+۱ و رفع تحریم های ظالمانه و درنهایت بهبود یافتن وضع معیشت مردم ، خروج از رکود و مهار تورم و جلوگیری از گرانی کالاهای اساسی مردم بود ولیکن با کمال تاسف از آغاز اجرای برجام و لغو تحریم ها بازرار سیاه ارز و طلا و روند صعودی قیمت کالاهای ضروری مردم بر فضای زندگی مردم سایه افکنده است .

امام جمعه ایلام افزود: قطعا ادامه این روند و عدم بهبود یافتن معیشت مردم با شعار های دولت تدیبیر و امید در تضاد صد درصد است و فضای نا امیدی بر جامعه حاکم می شود .

حجت الاسلام لطفی در تذکری به مسئولان اظهار داشت: روند اطلاع رسانی مسئولان راجع به دارائیهای بلوکه شده و لغو تحریم ها ابهام آمیز است و باید در عرصه اطلاع رسانی شفافیت را مد نظر قرار بگیرد .

وی ادامه داد: مقامات آمریکائی میزان پولهای بلوکه شده در بانک های کشور های غربی ۱۲۰ میلیارد دلار اعلام می کنند اما تیم اقتصادی دولت ان را کمتر از پنجاه میلیارد دلار اعلام می کنند آیا مردم حق ندارند بدانند ؟ شما شعار می دهید که دانستن حق مردم است.

خطیب جمعه ایلام تصریح کرد: علاوه بر این نیز راجع به لغو تحریم ها نیز ابهاماتی وجود دارد مسئولان از لغو همه تحریم ها خبر می دهند و برجام را بزرگترین پیروزی می دانند و اعلام می کنند که ما در این زمینه به همه خواسته های خود رسیده ایم این در حالی بوده که رهبر معظم انقلاب فرمودند بهتر از این می شد به حقوق خود برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: آقایان مواضع خود را با موضع رهبری انطباق بدهند و جلوتر رهبری حرکت نکنند و باید موضع گیری انها با موضع رهبری هماهنگ و هم سو باشد .

حجت الاسلام لطفی در ادامه با تشکر از موضع گیری قاطع و مقتدرانه رئیس جمهور در برابر مقامات رژیم شکست خورده آل سعود که موضع دندان شکنی به یاوه گویی رژیم سعودی بوده، گفت: این موضع گیری در حالی انجام شد که وزارت خارجه در برابر اتهامات مکرر وزیر خارجه سعودی فقط اکتفا به نصیحت و موعظه کردباید از ابتدای قطع رابطه با رژیم آل سعود موضع محکم و کوبنده گرفته می شد.

وی دیپلماسی خنده در برابر اهانت و گستاخی وزیر خارجه سعودی در شان نظام قدرتمند جمهوری اسلامی ندانست و بیان کرد:اظهارات گستاخانه وزیر خارجه رژیم آل سعود و عدم پاسخ گوئی دستگاه دیپلماسی کشور ابهام آمیز و سوال برانگیز است،  چرا وزیر محترم امور خارجه در مقابل اهانت های مکرر و ادبیات بسیار زشت یک عرب پا برهنه و مزدور صهیونیستی آمریکائی رژیم فاسد سعودی جوابی در تراز نظام قدرتمند جمهوری اسلامی نمی دهد ؟

امام جمعه ایلام در ادامه خطبه های این هفته با اشاره به انتخابات های پیش رو در کشور اظهار کرد: انتخابات تجلی مردم سالاری دینی و ظهور عین مشارکت شهروندان در تصمیم گیری و تصمیم سازی است .

نماینده ولی فقیه در ایلام تصریح کرد: انتخابات در کشور عزیزمان ایران فرصت کم نظیری برای نقد و ارزیابی و عملکرد و ارائه کارنامه دستگاه ها و نهاد ها اعم از قوه اجرائی و قوه مقننه بوده و مجالی برای نمایش اتحاد و انسجام ملی و مظهر مقبولیت نظام در بین آحاد ملت و نماد اقتدار ملت ایران در مقابل بد خواهان انقلاب و نظام اسلامی است .

حجت الاسلام لطفی به لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات اشاره و افزود: معیار در انتخابات حضور حداکثری و انتخاب اصلح بوده و هرچه حضور مردم بیشتر باشد استحکام نظام را در انظار جهانیان را نشان می دهد.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب