سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 17682
|
08:30 - 1394/09/14
نسخه چاپی

سریال دنباله دار افزایش خودسرانه کرایه ها در ایلام/

زائران خواستار کنترل نحوه خدمات حمل و نقل هستند

زائران خواستار کنترل نحوه خدمات حمل و نقل هستند
افزایش چندین برابری کرایه ها ارتباطی به محرومیت استان ایلام ندارد و انتظار می رود که مسئولان این مشکل را پیگیری کنند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، با شروع موج بازگشت زوار به کشور از طریق مرز مهران در سایه غفلت مسئولین افرادی سود جو با افزایش کرایه اقدام به سوء استفاده از زائرین میکنند.

این در حالی است که "یاراله نصیری" رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان ایلام با اشاره به موج بازگشت زائران به کشور و تراکم جمعیت در پایانه و سطح شهر مهران گفت: بدلیل تامین وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی به میزان کافی برای جابجایی مسافران به مقصد شهرهای مختلف در مهران تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر دریافت وجه اضافه بر نرخ های تعیین شده، دریافت نشده است.
وی افزود: با تمهیدات اتخاد شده شرایط به نحوی است که زمینه سوء استفاده و دریافت وجه بیشتر از نرخ های اعلام شده از زائران عتبات عالیات کاملا از بین رفته است.
این مسئول خاطر نشان کرد: تامین وسایل نقلیه اتوبوس، مینی بوس، سواری توسط تعاونی های مسافری و همچنین تامین وسایل نقلیه مورد نیاز از طریق سازمان ها و نهادهای دولتی، باعث ایجاد تعادل در عرضه شده و شرایط به نحوی است که قیمت کرایه وسایل نقلیه عمومی به نسبت سال گذشته 10 تا 20 درصد کمتر است.
اما گفته های زوار و آنچه در حال حاضر در حال انجام است نشان از سوء استفاده عده ای از دلالان و سودجویان دارد.  چراکه چند تن از زائرین حاضر در میدان قرآن شهر ایلام در گفتگو با ایلام پویا علت افزایش چند برابری کرایه از جانب رانندگان و قبول این نرخ از سوی زوار را شرایط موجود دانستند و یکی از این زائرین اظهار کرد: در این هوای سرد و بارانی چاره ای جز قبول قیمت پیشنهادی رانندگان را ندارم.
یکی دیگر از این زائرین به خبرنگار ایلام پویا گفت: با توجه به کمبود زیرساخت ها در استان ایلام و بخصوص شهر مهران مشکلات بیشماری در این مسیر داشتیم اما گرانی چندین برابری کرایه ها ربطی به محرومیت استان ایلام ندارد و انتظار میرود که مسئولین این مشکل را پیگیری کنند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلام پویا مبنی بر اینکه چرا شکایتی از این افراد سود جو نمی شود افزود: با خستگی و کلافگی زائرین که ناشی از هوای خیلی سرد و بارش شدید باران و ترافیک سنگین جاده است آیا حوصله ای برای شکایت و پیگیری وجود دارد؟
انتظار میرود که مسئولین امر نسبت به حل این مشکل، چاره اندیشی کنند و  با تشدید بازسی، نظارت و کنترل ها بر نحوه ارائه خدمات بخش های مختلف از جمله حمل و نقل مسافری مانع کار این افراد سودجو شوند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب