سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17613
|
13:30 - 1394/09/06
نسخه چاپی

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام:

مسئولیتی در قبال خروج اتباع بیگانه از مرز مهران نداریم

مسئولیتی در قبال خروج اتباع بیگانه از مرز مهران نداریم
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: براساس دستور وزرات خارجه و همچنین تأکید وزیر کشور اتباع بیگانه حق خروج از مرز بین المللی مهران را ندارند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ايلام بيدار  مستقر در مرز مهران، از عصر امروز با ورود تعداد زیادی از اتباع بیگانه کشور به استان ایلام،  مرز بین المللی مهران شاهد ترافیک شدیدی در مبادی خروجی  بود.

این اتباع که عمدتا از افاغنه مقیم کشور بوده با حضور در مرز مهران خواستار خوج از کشور به مقصد کربلای حسینی جهت حضور در مراسم اربعین حسینی بودند.

یکی از افاغنه مقیم قم در گفتگو با خبرنگار ايلام بيدار  اظهار کرد: در پی اعلام وزارت خارجه و اینکه اتباع بیگانه باید از مرز چزابه به عتبات اعزام شوند به این مرز مراجعه نمودیم اما با دری بسته روبروی خود مواجه شدیم.

وی افزود: بعد اینکه از این مرز نتوانستیم از مرزچزابه و شلمچه خروج کنیم به مرز بین المللی مهران مراجعه کردیم که متأسفانه در این مرز نیز اجازه خروج به ما ندادند.

این تبعه افغانی تصریح کرد: این عدم اجازه خروج در حالی بوده که تمام مدارک ما تکمیل و همگی از مراجع رسمی پاسپورت و ویزای عراق نیز دریافت کرده بودیم.

وی با اعلام اینکه تنها در قم بیش از 11هزار تبعه افغانی موفق به ثبت نام در سامانه سماح شدند و تعداد زیادی نیز نیز ویزای زیارت را دریافت نمودند گفت: از مسئولان امر تقاضا داریم تا این همه عاشق حسین را ناامید نکرده و در جهت خروج از مرز با ما همکاری کنند.

مسئولیتی در قبال خروج اتباع بیگانه از مرز مهران نداریم

خبرنگار ايلام بيدار  برای پیگیری این موضوع با حسین کلانتری معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفتگو کرد.

وی در پاسخ مشکلات این اتباع بیگانه که وارد مرز مهران شدند گفت: براساس دستور وزرات خارجه و همچنین تأکید وزیر کشور اتباع بیگانه حق خروج از مرز بین المللی مهران را ندارند.

کلانتری اظهار کرد: تمام اتباع بیگانه کشور بایستی از مرز چزابه خروج کنند و استان ایلام هیچگونه مسئولیتی در این ققبال ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام تصریح کرد: تمام این اتباع با دستور استاندار از مرز مهران باید خارج شوند و هماهنگی های لازم در این خصوص نیز بعمل آمده است.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد