سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16053
|
08:09 - 1394/06/08
نسخه چاپی

در پی انتقادهای مکرر فرماندار از رسانه‌ها؛

قدردان زحمات خبرنگاران باشید

قدردان زحمات خبرنگاران باشید
علی‌رغم انعکاس اخبار شهرستان دهلران در رسانه‌ها ولی مسئولین همچنان از عملکرد رسانه‌ها شاکی هستند!

به گزارشایلام بیداربه نقل ازنسیم دهلران، امروزه خبرنگاری را نباید فقط در ردیف مشاغل سخت زیان‌آور قرارداد. خبرنگاری را باید در ردیف جهاد، ایثار، فداکاری و ... قرار نمود.

البته شاید جملات بالا فقط مصداق خبرنگاران شهرهای کوچکی چون دهلران باشد که در این مسیر در هر نگاهی که قلم می‌زنند چه مردم و چه دولت از آنان شاکی‌اند.
مدتی است که فرماندار شهرستان دهلران در هر محفلی که سخن می‌گوید در انتهای سخنانش گله‌ای هم به رسانه می‌کند. البته بیشتر روی سخنش به رسانه های تصویری است اما گاهی پیکان انتقادش به دیگر رسانه‌ها نیز جهت تغییر می‌کند.
پایگاه تحلیلی – خبری نسیم دهلران جت تنویر افکار عمومی و درد و دلی با فرماندار، لازم می‌داند مطلبی به نظر برساند.
هنگامی‌که عملکرد مسئولان در رسانه به انتشار و یا نمایش داده می‌شود اتفاق خاصی برای آن خبرنگار نخواهد افتاد. تازه مسئول ذی‌ربط آن خبر در وصف آن رسانه به‌به و چه چه نیز می‌کند. ولی هنگامی‌که نقدی صورت می‌گیرد هجمه‌های سنگینی به آن خبرنگار می‌شود و کمی هم شاید اذیت...
پس اگر خبرنگاری انتقادی می‌کند مطمئناً برای مصلحت خویش نبوده است زیرا لذتی که در به‌به و چه چه هست در هجمه و اذیت نیست.
فرماندار شهرستان دهلران بارها در جلسات گفته‌اند که مسئولان عملکرد خود را در رسانه‌های مکتوب به انتشار درآوردند زیرا که بیشتر مردم دسترسی به رسانه‌های دیجیتال ندارند. جهت اطلاع، خوب است که در خصوص آمار روزنامه‌هایی که در شهرستان توزیع می‌شود قدری تأمل نمود تاکمی واقع‌بینانه‌تر سخن گفت.
خبرنگاران همواره پل ارتباطی مسئولان با مردم بوده و هستند و در شهرستان دهلران خبرنگارانی وجود دارد که در دولت‌های مختلف خبرنگاری کرده‌اند و این رسالت را با انتقاد و انتشار عملکرد مسئولان به خوبی انجام داده‌اند.
اگر این روزها انتقاد از عملکرد در دهلران بیشتر است مقصر خبرنگاران نیستند بلکه خود مسئولان‌اند که خود را هم از مردم و هم از رسانه دور گرفته‌اند.
دریکی دو سال اخیر در شهرستان دهلران نشست خبری فرماندار با اصحاب رسانه بسیارکم رنگ‌شده است و جلسه‌ی رسانه‌ای که مختص اطلاع‌رسانی باشد نیست و اگر هم یکی و یا شاید دوتا نشست بوده است حتماً در رسانه‌ها پوشش داده‌ایم.
پایگاه تحلیلی – خبری نسیم دهلران گرچه ۳ سال بیشتر ندارد اما بازهم به سال‌های اولی یادی کنیم که اگر نقدی می‌شد یا مسئولان در همین پایگاه پاسخ می‌دادند و یا انتقادهایی که شده بود را مرتفع می‌ساختند.
این روزها مسئولان نقدها را فقط می‌خوانند و مردم نیز زیر آن نظرها که می‌نویسند و کسی پاسخ نمی‌دهد.
ای‌کاش فرماندار محترم فقط نیمه‌خالی لیوان را نبینند و رسانه‌هایی که وقت و بی‌وقت هم یار مسئولان به دورترین نقاط روستاها می‌روند و وقتی برمی‌گردند مسئولان به استراحت می‌روند و خبرنگاران تازه باید خبر را تنظیم کنند.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب