سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 15882
|
14:50 - 1394/05/28
نسخه چاپی

ادعای خانه مطبوعات تکذیب شد/

رئیس شورای شهر ایلام:300میلیون ریال داده شده هدیه روز خبرنگار بود نه بودجه خانه مطبوعات/پول واریزی باید بین خبرنگاران توزیع می شد

رئیس شورای شهر ایلام:300میلیون ریال داده شده هدیه روز خبرنگار بود نه بودجه خانه مطبوعات/پول واریزی باید بین خبرنگاران توزیع می شد
رئیس شورای شهر ایلام گفت:مبلغ درنظر گرفته شده از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری ایلام به احترام خبرنگاران عزیز برای روز خبرنگار در نظر گرفته شده و بر این اساس هم مبلغ 300 میلیون ریال تصویب و به حساب خانه مطبوعات واریز شد.
"حسین جوکار"، رئیس شورای اسلامی شهر ایلام، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه فرهنگ و هنرایلام بیداربا اشاره به بیانیه خانه مطبوعات مبنی بر اینکه مبلغ 300 میلیون ریال اهدایی شهرداری کمک به خانه مطبوعات بوده و نه هدیه روز خبرنگار،گفت: مبلغ درنظر گرفته شده از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری ایلام به احترام خبرنگاران عزیز برای روز خبرنگار در نظر گرفته شده و بر این اساس هم مبلغ 300 میلیون ریال تصویب و به حساب خانه مطبوعات واریز شد.
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام اظهار کرد: تعبیر و تفسیر خانه مطبوعات از این موضوع کاملا اشتباه است.
جوکار تأکید کرد: علاوه بر این نظر شخص شهردار نیز بر این است که مبلغ فوق برای روز خبرنگار بوده نه بودجه خانه مطبوعات و بایستی خانه مطبوعات بعنوان متولی امر این مبلغ را بین خبرنگاران توزیع می کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر ایلام عنوان کرد: بهتر است قبل از صدور بیانیه توسط خانه مطبوعات، این خانه نسبت به این موضوع آگاهی پیدا می کرد و انتظار می رفت که در ابتدا این موضوع از مسئولان شورای شهر و شهرداری پرسیده می شد.
جوکار با بیان اینکه نوشتن بیانیه کار سختی نیست تأکید کرد: خانه مطبوعات در ابتدا بایستی واقعیت ها را در نظر می گرفت بعد اقدام به صدور بیانیه می کرد.
لازم به ذکر است که پس از برگزاری مراسم روز خبرنگار،65 فعال رسانه ای استان با صدور نامه ای خطاب به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نسبت به عملکرد خانه مطبوعات اعتراض و خواستار برگزاری مجمع فوق العاده خانه مطبوعات شدند.
خانه مطبوعات نیز شب گذشته(سه شنبه) با صدور بیانیه ای نسبت به این نامه واکنش نشان داد.
در قسمتی از این بیانیه و در خصوص واریز مبلغ 300 میلیون ریال اهدایی شهرداری آمده است:خانه مطبوعات ضمن تأييد اقدام رسانه دوستانه‌ي شهرداري و همكاري‌هاي استانداي، اعلام مي‌دارد: اين مبلغ به عنوان كمك مالي به حساب خانه واريز شده است و نه به عنوان هديه روز خبرنگار! و شهرداري محترم نيز مجاز نيست در عوض كمك مالي شرح وظايف و نحوه هزينه كردن آن را به خانه مطبوعات تحمیل نمايد و نكته جالب اين است كه اين مبلغ يك روز پس از روز خبرنگار واريز گرديد و هنوز در حساب خانه مطبوعات موجود است.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد