سرویس: استان ایلام
کد خبر: 15276
|
10:20 - 1394/04/24
نسخه چاپی

امام جمعه موقت ایلام در گفتگو با ایلام بیدار:

کنسرت های موسیقی افسردگی را مضاعف می کند

کنسرت های موسیقی افسردگی را مضاعف می کند
امام جمعه موقت ایلام گفت: کنسرت های موسیقی افسردگی را مضاعف می کند.

"وعد مرادبیگی"، امام جمعه موقت ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیداردر رابطه با برگزاری کنسرت های موسیقی و از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: در رابطه با بحث جوان ایرانی اولا باید عرض کرد نجیب ترین جوان در دنیا و با صداقت ترین جوان، جوان ایرانی است.

وی گفت: در رابطه با مسئله جوان بانشاط و افسرده باید گفت که همین نشاط باعث شد تا این انقلاب از جانب جوانان شروع شود و امام راحل نیز بر روی جوانان سرمایه گذاری کردند.

این روحانی افزود: براساس همین شور و نشاط بود که جریان دفاع مقدس را توانستیم مدیریت و بر دشمن فائق بیاییم و همین نشاط باعث شد جوان ایران در صحنه انقلاب باشد و جریان های فتنه 78 و 88 با حضور جوانان پرنشاط مدیریت شد و این را توانستند به عقب بیاندازد.

شور و نشاط جوانان فتنه 88 را خنثی کرد

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام ادامه داد: همین شور و نشاط جوانی با مبانی دینی توانست فتنه 88 را در 9 دی خفه کند و آن را به آموزه تاریخ ببرد؛ علاوه بر این همین شور و نشاط و شادابی ایران است که جوان ایرانی را در تراز علمی دنیا در رتبه های بالایی قرار داده است.

مردابیگی بیان کرد: اگر جامعه جوان ما جامعه افسرده ای باشند پیشرفت علمی و فرهنگی معنایی ندارند و همین نشاط و شادابی جوان است که اعتکاف ها آن گونه برگزار می شود که استقبال کنندگان در این مراسم معنوی جوانان هستند؛ در جریان برنامه های لیالی قدر، محرم و صفر این نشاط جوانی است که جوان از مبانی دین و برنامه های معنوی آن نشاط واقعی و نه کاذب را می گیرد.

امام جمعه موقت ایلام خاطرنشان کرد: دین در تحقق نشاط واقعی و حقیقی برای جوانان برنامه ریزی کرده است که اگر جوان با مبانی دین و برنامه های فرهنگی در ارتباط باشد، مسئله نشاط او برآورده می شود و از طرف دیگر در اسلام داریم که گشاده رویی یکی از محورهای اساسی اسلام است و اگر شخصی تندخو و نشاط نداشته باشد و به مردم نشاطش را نشان ندهد و تنگ ناهای زندگی خود را نشان دهد این از نظر اسلام مردود است.

وی عنوان کرد: از طرف دیگر فرمودند که دیگران را شاد کردن عبادات است آن هم با موازین اسلامی انجام شود و این نشان می دهد که اسلام دنبال یک جامعه شاداب است و به دور از افسرده است.

عده ای به دنبال تبلیغ فرهنگ غربی اند

این روحانی برجسته اضافه کرد: ما در این جهت می بینیم که عده ای به دنبال این هستند به اهداف فرهنگ غربی دست یابند و شبهاتی را وارد می کنند تا بتوانند به اهداف غربی خود برسند که ناشی از افسردگی است.

بایستی ریشه های افسردگی را در ابتدا پیدا کرد، اسلام و روانشاسان بر این عقیده هستند که ریشه اصلی از جرم، جنایت و گناه است که این عامل افسردگی هستند.

کنسرت موسیقی افسردگی را مضاعف می کند

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام تصریح کرد: از طرف دیگر اگر بخواهیم برای سرپوش گذاشتن بر روی افسردگی عامل افسردگی تری را بعنوان کنسرت آواز برگزار کنیم که نه تنها افسردگی را برطرف نمی کند، بلکه به اعتقاد خود افرادی که کارشناس هستند، افسردگی را مضاعف و یک نشاط موقت را به وجود می آورد .

مرادبیگی اشاره کرد: اهنگ های تندی ضعف اعصاب را به دنبال دارد و در این زمینه باید گفت که کنسرت نجات بخش جوان نیست و شادابی حقیقی برای جوان نمی آورد بلکه خود عامل افسردگی در میان جوانان است.

نشاط جوانان با ازدواج و اشتغال فراهم می شود

امام جمعه موقت ایلام گفت: هم در مبانی دینی و هم در میان روانشناسان دقیق این نکته وجود دارد، خط دهی به جوان اشتباه صورت می گیرد؛ اولا جوان ایرانی افسرده نیست دوما درمان افسردگی کنسرت و آواز نیست، درمان این است که مشکلات جوان از قبیل اشتغال و ازدواج فراهم شود و مسئولین دست به دست هم دهند به جای اینکه راه را بیراهه بروند راه صحیح را به جوان نشان دهند و به رفع مشکلات ازدواج جوانان بپردازند که خود ایجاد نشاط می کند و علاوه بر آن اشتغال جوانان که به جوان شخصیت می دهد؛ لذا کنسرت های کذایی مسکن موقت هستند که به دنبال آنها افسردگی نیز وجود دارد.

لزوم ایجاد گعده های شادابی برای جوانان

وی تأکید کرد: در هیمن رابطه باید اردوهای درست راه اندازی شود؛ متأسفانه برخی ها با فکر فرهنگ غربی جریان اردوی مختلط را برقرار می کنند که این خود یکی از عوامل افسردگی در دراز مدت است، اگر بخواهیم برای جوان برنامه ریزی کنیم باید اردوهای سالم و هدفمند برپا کرد و ایجاد گعده های شادابی برای جوان در این خصوص می تواند مفید واقع گردد.

این روحانی در پایان گفت: جوان ایرانی در مقابل نظام استکبار ایستاده و اگر افسرده باشد به این گستره در راهپیمایی ها شرکت نمی کند و این خود از فاکتورهای شادابی جامعه جوان است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب