سرویس: استان ایلام
کد خبر: 14283
|
11:02 - 1394/03/03
نسخه چاپی

سرپرست دانشگاه ایلام در نشست با اصحاب رسانه:

تعامل با دانشگاه‌های کشور عراق در دستور کار است/ دانشکده دهلران بزودی راه اندازی می شود

تعامل با دانشگاه‌های کشور عراق در دستور کار است/ دانشکده دهلران بزودی راه اندازی می شود
سرپرست دانشگاه ایلام در نشست با اصحاب رسانه گفت: تعامل با دانشگاه‌های کشور عراق در دستور کار است.

به گزارش حوزه و دانشگاهایلام بیدار، دکتر "محمد علی اکبری" سرپرست دانشگاه ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت اعیاد شبعانیه و گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر گفت: دانشگاه ایلام دارای مأموریت های مشخص و یک سرمایه ملی در استان بوده و با تأکید بر توسعه همه جانبه و متوازن برای تثبیت و تحکیم جایگاه اول علمی در استان تلاش می کند.

وی اظهار کرد: افراد جامعه و اصحاب رسانه هرکدام بخشی از دانشگاه را دیده و معرفی کرده اند در حالیکه دانشگاه خود دارای مجموعه های زیادی بوده و همین امر باعث شده متأسفانه دانشگاه ایلام در سطح استان به خوبی معرفی نشود.

سرپرست دانشگاه ایلام ارتباط با نخبگان و شخصیت ها را از اهداف دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: دانشگاه ایلام در دوره مدیریتی جدید بصورت کاملاً برنامه ریزی شده قدم برداشته و در این راستا تعامل با همه اصحاب و شخصیت ها و نخبگان استان در برنامه بوده و از همه مدیران مجموعه خواسته شده برای ادامه کار برنامه های خود را در راستای برنامه توسعه ای دانشگاه ارائه دهند.

این عضو علمی دانشگاه ایلام به تاریخچه تأسیس دانشگاه اشاره و افزود: دانشگاه در سال 55 با دو رشته کاردانی دامپروری از واحدهای اقماری دانشگاه رازی کرمانشاه شروع به کار نمود اما در سال 70 با تدبیر مدبرانه مقام معظم رهبری رسماً بعنوان دانشگاه ایلام شروع به فعالیت کرد.

وی ادامه داد: بعد دو دهه از تشکیل این دانشگاه الحمدالله در حال حاضر با 7 دانشکده، 82 رشته تحصیلی در تمام مقاطع تحصیلی، 175 هیئت علمی تمام وقت و بیش از شش هزار دانشجو فعالیت می کند.

علی‌اکبری اظهار داشت: دانشگاه در حوزه دانشجویی نیز دارای فعالیت‌های چشمگیری بوده و این فعالیت‌ها علاوه بر بسیج یک مجموعه فراتشکلی بوده در قالب دو تشکل دانشجویی، 15 کانون فرهنگی و 39 انجمن علمی بوده و این نشان از پویایی دانشگاه و دانشجویان می باشد.

سرپرست دانشگاه ایلام تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید برای 4 رشته مهندسی شیمی، برق قدرت، فیزیک و آبخیزداری برای اولین بار در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیریم و همچنین دانشکده دهلران بزودی افتتاح می شود.

این مقام مسئول در خصوص تعامل با کشور عراق بیان کرد: در بازدید که مسئولان عراقی از استان داشته اند برای بازدید از دانشگاه استان واسط برنامه ریزی شده و تعامل با سایر دانشگاه های این کشور و جذب دانشجو در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان از همدلی و همکاری اصحاب رسانه در پیشبرد اهداف دانشگاه تشکر کرد.

 

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب