سرویس: استان ایلام
کد خبر: 14110
|
09:30 - 1394/02/27
نسخه چاپی

رونمایی از ورژن جدید اعتدال در ایلام/

فرار رو به جلو با ترفند تبرئه؛ تک اندیشی به جای هم اندیشی!

فرار رو به جلو با ترفند تبرئه؛ تک اندیشی به جای هم اندیشی!
آقای کلانتری! خبرنگاران و اصحاب رسانه برای شما شنونده بسیار خوبی هستند اما آیا شما شنونده خوبی برای آنان هستید؟

ابلام بیدار-مرتضی سبزی::در روزهای گذشته نشستی تحت عنوان هم اندیشی اصحاب رسانه برگزار شده بود، نشستی که فارغ از حاشیه هایش نکته های قابل تأملی داشت.

مهمان ویژه این نشست هم اندیشی، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام بود، وی بعنوان سخنران اول این نشست در سخنان ابتدایی خود ضمن استقبال ویژه از برپایی این گونه هم اندیشی ها خواستار تداوم آن از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شد.

کلانتری در این نشست از اهمیت رسانه سخن گفت، از نقش آنان در جامعه و وظایفی که بر عهد دارند، وی در رابطه با شعار سال نیز سخن گفت اینکه باید با همدلی و همزبانی و ارتباط بیشتر بین رسانه ها و مسئولان، برای تحقق این امر تلاش کرد، معاون استاندار ایلام خواست شرایطی فراهم شود تا رودررو و به صورت میزگردی این نشست های هم اندیشی برگزار شود.

در همین میان که معاون استاندار از این همه نقش و جایگاه ها و وظایف رسانه ها گفت انتظار می رفت تا پس از پایان سخنانش به گفته ها و حرف های مطبوعات نیز گوش فرا دهد، اما حتی بدون عذرخواهی از اصحاب رسانه همان لحظه نشست هم اندیشی را ترک کرد!

در واقع وقتی بناست هم اندیشی بین اصحاب رسانه با مسئولان باشد باید هر دو طرف به خوبی شنونده خوبی برای یکدیگر باشند؛ اما جناب معاون سیاسی در این نشست حرف های خود را زد و رفت و به نوعی معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نشست فوق را با جلسه مدیران اشتباه فرض کرده بودند.

وی در این نشست اصحاب رسانه را به ادامه هم اندیشی ها به صورت میزگردی دعوت کرد اما باید گفت با این روند که فقط یک طرف سخنان خود را ارائه و به سخنان طرف مقابل گوش ندهد، نه می تواند میزگرد باشد نه هم اندیشی بلکه به نوعی تحمیل کردن عقاید خاص خود تلقی می شود.

آقای کلانتری! خبرنگاران و اصحاب رسانه در این نشست برای شما شنونده بسیار خوبی بودند اما آیا شما شنونده خوبی برای آنان هستید؟ آیا حاضرید همان وقت که آنان به سخنان شما توجه کردند و صبر پیشه کردند شما نیز صبر پیشه کرده و حداقل احترام ظاهری را حفظ کنید؟

شما در این نشست، تک اندیشی را به هم اندیشی مقدم کرده و انتظار این را هم داشتید که میزگردهایی برگزار شود و حتما این انتظار نیز وجود دارد تا خبرنگاران و اصحاب رسانه در آن حضور یابند.

آقای کلانتری! شما در این نشست آمده بودید تا خود را تبرئه کنید؛ اینکه بیان کردید: "در برابر جریان سفر نوری زاد به ایلام مؤظف به سکوتید"!

سکوت در برابر فتنه گران و سفر آنها به ایلام جای هیچ گونه توجیهی ندارد، اینکه می گویید یک شخصی آمده تا خود را بزرگ کند و رسانه ها با انتشار برخی اخبار این افراد را بزرگ می کنند، فرار رو به جلو شما است.

بله! اگر این افراد تنها در استان حضور یافته و سرک بکشند حرفی نیست، اما وقتی به مردم استان توهین و حتی در استان یکدست شیعه ایلام به علمای شیعه توهین کرده دیگر چه جای سکوتی دارد؟! مردم وقتی مشاهده می کنند مسئولانشان در قبال این موضوع سکوت را ترجیح می دهند، حق دارند لب به سخن گشایند.

برای شما که اطاعت از منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خویش قرار داده اید و در مواقع حساس سکوت می کنید یادآوری کنم که حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) در رابطه با مهمترین پرونده حساس کشور نیز می فرمانید "محرمانه نداریم" این که دیگر جای خود دارد.

همان گونه که در یادداشت های گذشته اشاره شده سکوت نه تنها شخصیت آنان را کم نمی کند بلکه جسارت آنان را بیشتر می کند تا حدی که بعدها به ارکان اصلی نظام هم توهین شود و حتی این زمینه را در سطح استان به وجود می آورد.

شما به خاطر این اقدام به نوعی رسانه ها را متهم به اطلاع رسانی شفاف می کنید تا جایی که کار رسانه ها را با مدیران تحت نظر خود اشتباه تلقی کرده اید؛ چرا که رسانه ها در این راستا و در جریان مبارزه با جریان نفاق وامدار هیچ شخص و گروه و جناحی نیستند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد