سرویس: وبگردی
کد خبر: 1214
|
12:25 - 1391/10/30
نسخه چاپی

بازخوانی پشت پرده آکادمی موسیقی گوگوش/گوگوش باز هم با تقلب آمد

بازخوانی پشت پرده آکادمی موسیقی گوگوش/گوگوش باز هم با تقلب آمد
مربی اصلی این آکادمی و یا ناظر مسابقه خانم فائقه آتشین"گوگوش"است که شبکه من وتو وی را سلطان پاپ ایران می داند.

کمتر از سه سال از تاسیس شبکه انگلیسی من و تو می گذرد و طی این مدت شبکه با فراز و نشیب های بسیاری روبرو شده و اغلب برنامه هایی که از این شبکه پخش شده با حاشیه های بسیاری همراه بوده و هست. یکی از برنامه هایی که در ابتدا نسبتا با اقبال عمومی همراه شد و کاملا کپی برداری شده از برنامه شبکه آمریکایی آمریکن آیدل بود و البته با سپری شدن سری اول برنامه به تدریج مخاطبان خود را به دلایلی از دست داد، آکادمی موسیقی گوگوش بود. نحوه برگزاری این مسابقه به گونه ای است که در ابتدا تعدادی از مخاطبان از طریق دوتن از اساتید موسیقی گزینش شده و وارد مرحله رقابت با یکدیگر می شوند تا اینکه در نهایت به گفته مجری برنامه طبق نظر مردم نفر برتر از لحاظ صدا و ترانه انتخاب شده و برنده 2500 دلار وجه نقد می شود. در ادامه به بررسی نحوه انتخاب افراد برتر که در این برنامه با حاشیه های بسیاری همراه بوده است خواهیم پرداخت.

 

مربیان آکادمی چه کسانی هستند؟

فائقه آتشین"گوگوش"

مربی اصلی این آکادمی و یا ناظر مسابقه خانم فائقه آتشین"گوگوش"است که شبکه من وتو وی را سلطان پاپ ایران می داند. خانم فائقه آتشین ادعا می کند که در قبال حضور در آکادمی گوگوش هزینه ای دریافت نکرده و حاضر است برای خدمت به جوانان ایرانی حتی به صورت شخصی هزینه نماید تا شاید قدمی در راه خدمت به جوانان برداشته باشد و این در حالی است که به گفته عوامل شبکه خانم گوگوش یا همان فائقه آتشین بابت هر سری اجرا دراکادمی مبلغ 500 هزار دلار دریافت کرده است و این خود با سخنان شعاری این خواننده لس آنجلسی متناقض است. عوامل شبکه من وتو طی رایزنی هایی با خانم فائقه آتشین" گوگوش" قراردادی را به مبلغ 2.5 میلیون دلار برای برگزاری آکادمی موسیقی گوگوش با وی امضا نمودند و گوگوش نیز در این قرار داد حاضر شده نظرات عوامل شبکه را در انتخاب برترین فرد آکادمی اعمال نماید.

 

بابک سعیدی

استاد موسیقی این برنامه فردی به نام بابک سعیدی است که به عنوان تنظیم کننده آهنگ های شبکه من و تو در این شبکه کار می کند و می تواند به راحتی خواسته های شبکه را در خصوص انتخاب نفر برتر مرتفع سازد. چرا که از عوامل شبکه محسوب شده و سیاست های شبکه را اعمال می کند.

 

هومن خلعتبری

استاد ترانه و صدای این برنامه فردی به نام هومن خلعتبری است که هفتمین همسر فائقه آتشین"گوگوش" است و نظر وی تامین شده از سوی گوگوش می باشد. ترکیب سه نفری داوران و مربیان این آکادمی دقیقا کپی برداری شده از برنامه آمریکایی آمریکن آیدل است وشیوه برنامه نیز به ظاهر شبیه به برنامه مذکور آمریکایست.

 

سری اول آکادمی موسیقی گوگوش برگزار شد و نفر اول این رقابت که به ظاهر با نظر مردم انتخاب می شود فردی به نام سروش تهیه کننده و از عوامل برنامه من وتو پلاس بود که پس از برگزاری دوره اول این آکادمی با مجری پشت صحنه برنامه آکادمی یعنی خانم سالومه سید نیا ازدواج می کند و جایزه 2500 دلاری را دریافت می نماید.

این در حالی است که اولین شائبه تقلب در انتخاب نفر برتر آکادمی در ذهن ها ایجاد شد چرا که پس از انتخاب سروش تهرانی به عنوان نفر برتر شبکه با اعتراض مردمی در صفحات اجتماعی مواجه شده چرا که به گفته مردم رای آنها به فردی دیگری  بوده اما برخلاف رای عمومی که به گفته مجری برنامه تعیین کننده نفر برتر بود  سروش تهرانی از عوامل شبکه به عنوان فرد برتر انتخاب می شود.

ازدواج سروش تهرانی پس از مدت ها رابطه دوستی با سالومه سید نیا [مجری برنامه سالی تالک] شائبه تقلب در سری اول آکادمی را به بیشتر تقویت کرد و همین امر موجب شد که سری دوم برنامه اکادمی با ریزش جدی مخاطب مواجه شود و بینندگانی هم که سری دوم برنامه را دنبال می کردند با دقت بیشتری پای این برنامه نشستند. سری دوم برنامه آغاز شد اما این بار به راحتی سری اول برنده مسابقه انتخاب نشد و مقداری شبکه را با مشکل مواجه کرد. برنده سری دوم مسابقه آکادمی موسیقی گوگوش این بار باید دوست صمیمی رها اعتمادی مجری برنامه آکادمی گوگوش یعنی آوش باشد.

آوش در جشن تولد رها اعتمادی یک سال قبل از آکادمی

همه چیز برای برتری وی آماده بود چرا که از ابتدای شروع سری دوم همیشه از آوش به عنوان بهترین فرد در بین بقیه خوانندگان نام برده می شد. اما با پیامی که از سوی یکی از بینندگان در شبکه فیس بوک قرار داده شد همه چیز تغییر کرد. مخاطبی در فیس بوک شبکه من و تو پیغامی را با این مضمون ارسال کرد: «میشه جواب سوال بنده رو بدید؟ بابک سعیدی داور آکادمی با مهران یکی از کارآموزان دوست صمیمی است و همچنین آوش یکی دیگر از کارآموزان، با رها اعتمادی مجری این برنامه دوستی دیرینه ای دارند.سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چرا آوش باید از کسی اجرا کند که خودش در تست اول از اون آقا یعنی رضا صادقی عزیز خوانده یا تنها آهنگ شاد و 6 و8 را به مهران بدهند که آهنگ های 6و8 خودش می تواند به برقراری ارتباط با شنونده کمک کند و در مورد شیما اینکه ترانه ای که خود او برای شبکه من و تو فرستاده را اجرا کند (از من نگذر) لطفا جواب گو باشید. اگر این سه دوست عزیز برنده مسابقه بودند ما بینندگان درصحت این برنامه شک خواهیم کرد.» .

سخنان فوق پرده از سریال تقلب در آکادمی برداشت و به تدریج خبر "تقلب در انتخاب برترین خواننده" در بین مخاطبان این برنامه پخش شد. این خبر به حدی شکل جدی به خود گرفت که موج اعتراضات به شبکه از طریق صفحه های اجتماعی و سایت شبکه بالا می رفت تا جایی که کمپین های تحریم برنامه آکادمی در صفحه های اجتماعی راه اندازی گردید.

 

موج اعتراضات به تقلب در آکادمی گوگوش مسئولان شبکه را وادار به پاسخگویی در این خصوص نمود . شبکه من و تو برای پاسخ به این رسوایی مجری برنامه آکادمی گوگوش یعنی همان رها اعتمادی را در یکی از برنامه های خود احضار تا به گونه ای بر این رسوایی سرپوش گذارد. مجری برنامه آکادمی گوگوش که به دلیل استفاده از اشعار دیگران به نام خود لقب ترانه قاپ معاصر را به خود اختصاص داده است در خصوص این رسوایی با خنده گفت: «ما مافیا داریم و کلاهبرداری کرده ایم. این بسیار ساده است مگر ما چند خواننده و ترانه سرای تبعید شده به کشور های خارجی داریم ، این کاملا طبیعی است که خواننده ها و ترانه سراها با این محدودیت با یکدیگر ارتباط داشته باشند. پس دوستی من و آوش نیز کاملا طبیعی است. در ضمن حیف نیست که یک خواننده با این همه استعداد معروف نشود.».

 

پس از اینکه با صحبت های مجری برنامه مردم قانع نشدند و سخنان وی را نوعی توهین به مخاطبان دانستند، بیانیه ای در صفحات اجتماعی خواستار عذر خواهی شبکه از مردم به دلیل توهین به شعور و شخصیت شان با این مضمون منتشر کردند: «برای رسوا شدن دغل بازان فریبکار "آکادمی گوگوش" و در اعتراض به سانسور اسم عزیز "ناصرعبداللهی" و همچنین فریبکاری سازندگان برنامه و بازی کردن با اعتماد مردم در غریبه نشان دادن شرکت کنندگان و  سازندگان برنامه که بعضاً رفاقت های چندین ساله با هم دارند؛ به دست اندرکاران این شبکه اعتراض می کنیم. درمورد مافیای "رهااعتمادی" (ترانه قاپ ِمعاصر!!) درشبکه من و تو و چگونگی شرکت دادن "آوش" در آکادمی با استفاده از رانت باند "رهااعتمادی" و "هومن خلعتبری" (شومن سرشناس!!) و قصد این باند برای برنده نمودن "آوش" و همینطور نمایش فریبی که برای مردم بازی شد، به زودی اسناد معتبرتری را در فیس بوک ارائه می دهیم. مردم از اینکه شبکه من و تو شعورشان را به بازی گرفته، عصبانی هستند و منتظر عذرخواهی رسمی مسئولان شبکه می مانند

پس از اینکه کار تا این حد به بالا رسید و اعتراضات مردم شکل جدی به خود گرفت، به ناچار سیاست برنامه آکادمی تغییر کرد و نگاه ها باید از آوش به سمت فرد دیگری تغییر پیدا می کرد. برای همین امر در مرحله سوم مسابقات آوش از دور رقابت ها حذف شد تا شاید بتوانند این هجمه زیاد علیه برنامه را کاهش دهند. اما همه چیز به این جا ختم نشد، چرا که علاوه بر دوست صمیمی رها اعتمادی فرد دیگری از عوامل شبکه نیز در این دوره آکادمی حضور دارد و آن دوست صمیمی بابک سعیدی تنظیم کننده آهنگ های شبکه من و تو و استاد موسیقی آکادمی "مهران آتش" است . مهران آتش و بابک سعیدی از دوستان قدیمی هستند و سالیان دراز در کنار یکدیگر به اجرا در کاواره ها و محافل عروسی در خارج از کشور پرداخته اند و آشنایی آنها مربوط به سالهای پیش و در گروه موزیک مرحوم ناصر عبداللهی بوده است. پس از آوش وی می تواند گزینه مناسب برای برنده شدن در آکادمی موسیقی گوگوش شود تا شاید شائبه تقلب کمرنگ تر شود.

 

و همین اتفاق نیز افتاد. برای مهران ترانه ای را که از قبل بر روی آن تسلط داشته است انتخاب می شود و حتی مهران بر روی سن به یاد قدیم که با بابک سعیدی همین ترانه را در کاواره ها اجرا می کرد وی را با حالتی خاص صدا زد که برای ظاهر سازی صدای هومن خلعتبری نیز در آمد.

بالاخره مهران به عنوان برترین خواننده در سری دوم آکادمی انتخاب گردید. و با اینکه این بار مشکلات زیادی بر سر راه عوامل آکادمی گوگوش بود باز هم با تقلبی واضح و عینی فرد مورد نظر خود را پیروز رقابت های آکادمی معرفی کردند و مدعی شدند فرد انتخاب شده از سوی مردم رای آورده است و شبکه هیچ دخل و تصرفی در آن نداشته است [!] در حالی که مردم با این موضوع کنار نیامده و اعتراضات خود را در صفحات اجتماعی با نام های شبکه فریبکار و شبکه دروغگو به گوش عوامل شبکه رساندند. اما عوامل شبکه بی آنکه حتی کوچکترین عذر خواهی از بینندگان بابت این تقلب های بزرگ انجام دهند با تمسخر بینندگان پرونده سری دوم اکادمی را نیز بستند و...

 

دیگر شرکت کنندگان:

برخی دیگر از شرکت کنندگان در این آکادمی نیز از عوامل شبکه و یا شبکه های همسایه من و تو بوده اند. همانند کسری که هم اینک مجری برنامه من و تو پلاس است و یا ماهان که از عوامل شبکه صدای آمریکا است و یا حتی سارا که هم اینک مجری برنامه تک شو من و تو است.

تمامی شواهد و قراین نشانگر مسابقه ای هیجان انگیز و غیر قابل پیش بینی است.اما با مشخص شدن پشت پرده این برنامه، ظاهر واقعی آن برای همگان مشخص می شود و همچنین اهداف شبکه من و تو نمایان تر می گردد. هم اینک این شبکه باز با سری جدید از این برنامه پا به خانه های ایرانیان نهاده است تا باز هم با حاشیه های فراوان شعور مردم را به گفته خود مردم به بازی بگیرند و با برگزاری مسابقه ای به ظاهر هیجان انگیز اهداف خود را برای شبکه پیاده نمایند.

 

نکته آخر:

برخی از منتقدان بر این باورند که اگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه های هیجان انگیزی از این دست برای جوانان کند مخاطبان و به خصوص جوانان ایرانی جذب اینگونه برنامه های عوام فریبانه نمی شوند. نظر شما چیست؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب