سرویس: استان ایلام
کد خبر: 11674
|
21:57 - 1393/10/01
نسخه چاپی

پیشنهاد فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) برای حل مشکلات تردد زائرین در مهران/

از ظرفیت های ملی استفاده شود/سپاه آماده انتقال تجربیات خود است

از ظرفیت های ملی استفاده شود/سپاه آماده انتقال تجربیات خود است
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) گفت:برای حل مشکلات زائران باید از ظرفیت ملی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار،سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) در گفتگو با صدا وسیمای مرکز ایلام اظهار کرد:بزرگترین همایش بشریت در طول تاریخ که در یک روز اتفاق افتاده باشد، تجمع بزرگ شیعیان در کربلا می باشد.

وی ادامه داد:در هیچ جای تاریخ چنین اجتماعی یک روزه وجود ندارد که 20 میلیون نفر در آن شرکت کرده باشند.

سردار حسینی افزود:شهرستان مهران امروز در کشور به عنوان دروازه عتبات عالیات مورد استقبال گسترده قرار گرفته و حتی ما شاهد بودیم که عاشقان دلداده ابا عبدالله الحسین(ع) از دیگر کشورها برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم مهران شده بودند.

تمامی امکانات سپاه برای خدمات رسانی به زائران بسیج شد

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در ادامه گفتگوی خود با اشاره به تشکیل قرارگاه اربعین در استان ایلام گفت:مسئولین کشوری پیش از پیش بینی حضور 800هزار الی یک میلیون ایرانی را در مراسم اربعین حسینی در عراق کرده بودند.

وی ادامه داد:به ئهمین خاطر و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر سهولت تردد زائران اربعین،سه قرارگاه اربعین در مهران،شلمچه و چزابه با محوریت سپاه،شهرداری تهران و سازمان حج و زیارت تشکیل گردید.

فرمانده قرارگاه اربعین استان ایلام افزود:براساس برنامه ریزی قرار شده بود سایر دستگاهها ذیل این قرارگاه به خدمات رسانی مشغول شوند که در استان ایلام 9 کمیته هم تشکیل گردید.

سردار حسینی عنوان کرد:با توجه به حجم گسترده تردد زائران،سپاه امیرالمومنین در چهار موضوع حمل و نقل،تغذیه،درمان و تامین سوخت ورود پیدا کرد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان گفت:ما همه امکانات خود را بسیج کردیم به طوری که برای انتقال زائران از 300 دستگاه کامیون و تویوتای تاکتیکی و بیش از 400 دستگاه اتوبوس استفاده کردیم.

وی اظهار کرد:برای اسکان زائران قرارگاه پشتیبانی اربعین با ظرفیت 5 هزار نفر دائر گردید.

فرمانده قرارگاه اربعین استان ایلام ادامه داد:از دیگر اقدامت سپاه می توان به برپایی بیمارستان صحرایی با 50 پرسنل متخصص اشاره کرد که در آن 11270 نفر مورد درمان قرار گرفتند.

سردار حسینی تاکید کرد:یکی از موضوعاتی که قرار نبود اصلا ما وارد آن شویم،بحث سوخت رسانی به خودروها بود؛با توجه به خیل عظیم زائران در مهران شاهد کمبود سوخت اتوبوس ها و حتی خودروهای شخصی بودیم که سپاه بلافاصله وارد عمل شد و 206700 لیتر سوخت را بین خودروها در مهران توزیع کرد.

انتقاد از عدم حضور مسئولین دولتی

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) در ادامه گفتگوی خود با اشاره به حضور 17 روزه معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در شهر مهران اظهار کرد:آقای کلانتری واقعابا تمام وجود پای کار بود  و باید مردم بدانند به تنهایی نمی شود کاری انجام داد،حضور گسترده زائران در مهران بهترین فرصت بود تا برخی از مسئولین ارشد دولتی به ایلام بیایند و از نزدیک شاهد مشکلات باشند که متاسفانه چنین چیزی رخ نداد.

وی تاکید کرد:با این وجود ما شاهد بودیم که رئیس حج و زیارت کشور چهار بار مهران آمد،سردار فضلی هم هم چنین،فرمانده هوا و فضای سپاه هم از مهران بازدید کرد،مسئولین ارشد نیروی انتظامی هم بازدی کردند،اما هیچ وزیری به مهران نیامد.

صدا و سیما مصاحبه های احساسی را نباید پخش می کرد

سردار حسینی با اشاره به برخی مصاحبه های پخش شده در صدا و سیما عنوان کرد:صدا و سیما نباید برخی از مصاحبه های احساسی را پخش می کرد چرا که باظرفیت محدود شهرستان مهران توان خدمات دهی دستگاهها به زائران بسیار پایین آمد و پخش این مصاحبه ها باعث حضور بیشتر مردم در مهران شد.

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی تاکید کرد:شهر مهران ظرفیت 20هزار زائر را دارد و با ورود یکباره 130 هزار زائر در روز روند کار با مشسکل مواجه می شد.

از ظرفیت ملی استفاده شود

وی با بیان اینکه باید جلسه ای با حضور کارشناسان در سطح استان برای بررسی مشکلات شهر مهران برگزار شود،اظهار کرد:قطعا با یک برنامه کوتاه مدت و یک برنامه بلند مدت می توان جوابگوی زائران حسینی باشیم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) با بیان اینکه قطعا در سال آینده شاهد حضور بیشتر زائران در مهران خواهیم بود تصریح کرد:استان ایلام به تنهایی نمی تواند جوابگوی زائران حسینی باشد و باید از ظرفیت های ملی و دیگر استانها استفاده کنیم.

فرمانده قرارگاه اربعین استان ایلام با اشاره به تجربه سپاه در زمینه راهیان نور گفت:می توان با وقف برخی زمین های شهر مهران و تبدیل آنها با اردوگاه و پارکینگ خیلی از مشکلات را حل کرد.

سردار حسینی ترافیک شدید شهر مهران را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرد و تصریح کرد:برای حل مشکل ترافیک قطعا باید مسیر مهران تا مرز چهار بانده و مسیر مهران به ایلام نیز دو بانده شود.

وی در پایان از استاندار ایلام،امام جمعه ایلام،معاون سیاسی استانداری ایلام،فرمانداری مهران،امام جمعه مهران،اداره برق،شهرداری تهران،علوم پزشکی مهران،صدا و سیما،مخابرات و سایر دستگاههایی که در این مدت به خدمت رسانی مشغول بودند تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پام/ب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد