سرویس: استان ایلام
کد خبر: 11650
|
07:43 - 1393/10/01
نسخه چاپی

مرگ در کمین جاده های نامناسب سیروان نشسته است/

جاده کارزان محلی برای رفتن به دیار باقی

جاده کارزان محلی برای رفتن به دیار باقی
حمل و نقل به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر کشور، عامل مهمی در توزیع متناسب جمعیت و ایجاد دسترسی مناسب به مراکز جمعیتی، کشاورزی، صنعتی، تجاری، فرهنگی و تفریحی به شمار می رود ولی متاسفانه وضعیت جاده‌های شهرستان سیروان بسیار نامناسب است.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازسیروان نوین،حمل و نقل به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر کشور، عامل مهمی در توزیع متناسب جمعیت و ایجاد دسترسی مناسب به مراکز جمعیتی، کشاورزی، صنعتی، تجاری، فرهنگی و تفریحی به شمار می رود ولی متاسفانه وضعیت جاده‌های شهرستان سیروان بسیار نامناسب است.

جاده کارزان این روزها محل تردد هزاران هموطن برای سفر به عتبات عالیات بود اما دریغ که همین مسیر در مواردی محلی برای رفتن به دیار باقیست!

این جاده ارتباطی در کمتر از 7 روز 8 نفر از هموطنانمان را با کام مرگ فرستاد، هموطنانی که با پیمودن صدها کیلومتر و با سلامت کامل به زیارت رفته  و برگشته بودند اما افسوس در این جاده مرگ جان خود را از دست دادند.

این تنها یک گوشه ای از سریال های تصادف جاده ای در سیروان است بطوری که تصادفات در جاده‌های ارتباطی آن به یک بحران تبدیل شده و در هر هفته شاهد یک تصادف دلخراش در این شهرستان هستیم، تصادفاتی که خیلی از خانوادها را به علت از دست دادن عزیزانشان داغدار و سیاه پوش کرده است.

وضع جاده های روستایی سیروان هم تعریف چندانی ندارد ولی دریغ که اراده ای برای پردازش به این مشکلات دیده نمی شود و اگر هم در مواردی کسی سخنی می گوید بیشتر حرف زده است تا یک اراده مبتنی بر کردار.

حال مدتی است ساخت و تعریض راه های ارتباطی سیروان موضوعی برای گزارش پر آب و تاب نمایندگان مجلس و مسئولان استانی شده است غافل از اینکه امروز این مسیرهای مرگ آفرین هر هفته قربانی می گیرند.

به عنوان نقش نظارتی که نماینده مجلس می تواند بر فرآیندهای امور اجرایی و اجرای قوانین موضوعه کشور داشته باشد، باید به نمایندگان ایلام هم این نکته را یادآوری کرد که مردم این دیار حضور شما در خانه ملت را برای بهبود زیست و معیشت خودشان می خواهند و رای شان را هم به همین دلیل برای شما به صندوق ریخته اند تا از منافع شان در مرکز پیگیری کنید.

باید از نمایندگان این سوال را پرسید که آیا اخبار مرگ و میرهای جاده ای در سیروان به شما نمی رسد؟ چرا در راستای همان نقش نظارتی تان مسئولان مربوطه را به چالش نمی گیرید؟

شما نیک می دانید که مردم حتما خدمت راستین و کار واقعی و قابل لمس را ارج می نهند و برای بانیان آن هم ارزش قایل هستند این کار خواه تعریض و بهسازی یک راه دسترسی باشد یا گازرسانی به یک شهر و روستا.

نمایندگان و مسئولان استان به یاد بیاورند که تمامی مردم از نظر حقوق انسانی و اجتماعی با یکدیگر برابر بوده و حق برخورداری از فرصت های مساوی را دارند و به همین علت بهتر است سرو سامانی به وضعیت جاده های سیروان بدهند.

انتهای پیام/ب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب