سرویس: استان ایلام
کد خبر: 11633
|
19:42 - 1393/09/29
نسخه چاپی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام:

173 مکان مذهبی مورد بازسازی قرار گرفته است

173 مکان مذهبی مورد بازسازی قرار گرفته است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت:173 مکان مذهبی مورد بازسازی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیایلام بیدار،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام در نشست خبری به مناسبت هفته وقف اظهار کرد:امسال بیش از 3 میلیارد و 773 میلیون تومان هزینه عمرانی در بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌های استان هزینه شده است.

وی ادامه داد:در این مدت 173 مکان مذهبی بازسازی، مرمت و ساخته ‌شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین کاروند با اشاره به اینکه در این هفته 38 نفر از واقفان به جامعه معرفی می‌شوند، افزود: اگر به فرهنگ وقف به‌خوبی نگاه شود بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: همایش خیرین واقف، برپایی نمایشگاه عملکرد اوقاف در زمینه‌های مختلف، ایجاد 7" ایستگاه همه واقف باشیم "در سطح استان و تقدیر از فعالان اماکن مذهبی استان از جمله برنامه‌های هفته وقف در ایلام خواهد بود.

وی بابیان اینکه در طول این هفته 22 مبلغ مذهبی به استان اعزام خواهند شد و به ترویج فرهنگ وقف خواهند پرداخت، تاکید کرد: امسال در مجموع 197 نفر مبلغ به استان اعزام‌شده‌اند.

کاروند با اشاره به اینکه تاکنون 93 سند مالکیت برای اماکن مذهبی استان صادرشده و امسال 200 هکتار وقف سنددار شده‌ است، ادامه داد: 13 پرونده حقوقی این دستگاه برای ثبت سند وجود دارد که 6 پرونده علیه این دستگاه در حال رسیدگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام  درباره استفاده از کتابخانه آیت‌الله حیدری شهر ایلام که قبلاً وقف‌شده اما الآن خانواده وی آن را به مکان تجاری برای خود تبدیل کرده‌اند، انتقاد کرد و گفت: درگذشته این کتابخانه با مشارکت مردمی ساخته شده اما الآن محصورشده است.

 

انتهای پیام/ب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد