سرویس: سیاسی
کد خبر: 11593
|
19:42 - 1393/09/27
نسخه چاپی

سردار سلامی:

ناوهای هواپیمابر دشمن را می‌توانیم به آسانی با موشک‌های فراصوت خود هدف قرار دهیم‌

ناوهای هواپیمابر دشمن را می‌توانیم به آسانی با موشک‌های فراصوت خود هدف قرار دهیم‌
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیشرفت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی را نمادی از تأسی از مکتب بالای اسلام و معنویات در فضای حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

به گزارشایلام بیداربه نقل از جهان، سردار حسین سلامی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در جمع اساتید، دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه اهل سنت و اهل تشیع کردستان در تالار مولوی دانشگاه کردستان در سنندج اظهار کرد: ‌امروز سالروز شهادت وحدت حوزه و دانشگاه حضرت آیت‌الله دکتر مفتح است که به همراه شهید بهشتی، شهید مطهری و شهید باهنر یکی از زیباترین حلقه‌های وصل تفکر و اندیشه در ساحت حوزه و دانشگاه را ایجاد کردند.


وی افزود: این شهیدان والامقام در اعتقادی سازی و اسلامی‌سازی تفکرات دانشگاهیان و تبیین علوم دینی تاثیرات به سزایی را در ایران اسلامی برجای گذاشتند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: عظمت و بزرگی هر جامعه و ملتی به بزرگی ذهن‌های آنان است و امروز مساحت کشورها را با بزرگی ابعاد بزرگی آن‌ها نمی‌سنجند بلکه این وسعت ذهن‌ها و دانش یک جامعه است که شکوه و عظمت آن ملت و جامعه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه هویت هر جامعه‌ای به شخصیت علمی و فرهنگی و اعتقادی اوست و به هر اندازه تراز واندیشه هر جامعه ای بالاتر رود جایگاه آن جامعه در نظام جهانی ارتقا می‌یابد، افزود: حوزه و دانشگاه هر دو سازندگان زیرساخت تفکر و اعتباد و اندیشه در جامعه هستند و دو بال پرواز جامعه به شمار می‌آ‌یند.

وی افزود: وقتی تاریخ را مطالعه می‌کنیم نقش علمای بزرگ در نهضت ضد استبدادی و ضد استعماری را به همراه روشنفکران دیندار می‌بینینم.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: اینکه امام(ره) و مقام معظم رهبری به عنوان حکیم فعلی انقلاب اسلامی به وحدت این دو بال فکری و عقیدتی کشور تاکید دارند به این خاطر است که اینها سرمایه‌های فکری و فرهنگی ما را برای فتح قله‌های بزرگ فراهم می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اساتید در حوزه و دانشگاه و دانشجویان و طلاب نقش‌های مکمل و ممتازی دارند و برای رأفت بخشیدن به هویت، اعتقادات، منزلت و شخصیت دینی و انقلاب ما مهمترین نقش را ایفا می‌کنند.

سردار سلامی علوم تجربی و علوم معنوی و مکمل را دو نوع علمی یاد کرد که در مکاتب غربی و اسلامی بر اساس ارزش‌های دو طرف به صورت مجزا نگریسته می‌شوند.

وی افزود: در همه نظام‌ها و جوامع در حوزه علوم تجربی شاهد اصول و مبانی مشترکی هستیم و در این وادی حقایقی وجود دارد که انسان ها تنها آن را کشف می‌کنند و علم دیگری که از دست‌آوردهای علم تجربی برای تنظیم مناسبت‌های زندگی بشر به‌کار برده می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد:‌ اگر حکمت‌های موجود در علوم تجربی در راستای سعادت انسان‌ها مدیریت نشود موجب فروپاشی جامعه انسانی می‌شود ‌این مهم را در مکتب غیر‌اسلامی غرب و تفکرات مادی‌گرایانه آن می‌توانیم به عینه مشاهده کنیم.

سردار سلامی افزود: مکتب غرب با سوء‌استفاده از دستاوردهای علوم تجربی به جنگ با انسان‌ها و نابودی صدها هزار نفر بیگناه رفته است که بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در دو روز متوالی و کشتار صدها هزار انسان بی‌دفاع نمونه‌ای از این سوء استفاده از دستاوردهای علمی است.

وی خاطر نشان کرد: غربی‌ها قانون نسبیت انیشتین را که برای خدمت به انسان‌ها کشف شده بود به بمب اتم تبدیل کردند و هم‌اکنون با جمع‌آوری هزاران بمب اتمی می‌توانند چندین بار سیاره زمین را منهدم کنند.

جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد:‌ در اندیشه غرب کشتن انسان‌های بیگناه حتی در مقیاس صدها هزار نفری هم قابل توجیه است اما در اندیشه متعالی اسلامی حتی کشتن یک انسان بیگناه برابر با کشتن همه بشریت بوده و امری قابل توجیه نیست.

سردار سلامی اظهار داشت: کشورهای غربی با سوء استفاده از دست‌آوردهای علمی به ساخت سلاح‌های بیولوژیک، نشر بیماری‌های مختلف از جمله بیماری ابولا، انفلوآ‌نزای خوکی و مرغی در پیکره جامعه جهانی دست می‌زنند و انسان‌های بیگناه را در معرض این سموم قرار داده تا مقاصد شوم خویش را توسعه دهند.

جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این کشورهای پیشرفته‌ دنیا بر اثر گازهای گلخانه‌ای رقیق شدن لایه ازن، از بین رفتن آب‌های شیرین، دنیا تولید هزاران هواپیمای بمب افکن بمب اتمی و شیمیایی و میکروبی بهشکل نظام یافته‌ای برای ایجاد غم وحشت نگرانی و ناامیدی در سطح جهان تلاش می‌کنند.

وی افزود: در مقابل این ایده ویرانگر شاهد ظهور انقلاب بزرگ ایران هستیم که زیر ساخت یک تمدن عظیم اسلامی را رقم زده و مسیر سرنوشت را برای آیندگان تحت تاثیر قرار داده است.

سردار سلامی اظهار کرد: اسلام یک قطب جدیدی از قدرت را در موازنه نظام جهانی وارد کرده است و انقلاب اسلامی ایران نظم دست ساخته قدرت‌های بزرگ را به چالش کشیده و شعله‌های آگاهی، آزادی و حاکمیت مسلمانان در سرنوشت خویش را فروزان کرده است.

وی افزود: دشمنان همواره کوشیده‌اند سرمایه‌های مادی و معنوی را از مسلمانان بگیرند و هویت حقیقی آنان را سلب کنند و در راستای اهداف پلید خود سیاست برده‌داری مدرن را در کشورهای اسلامی پیاده کرده‌اند.

سردار سلامی تصریح کرد: امروز مسلمانان با الهام از انقلاب اسلامی ایران به سیاست‌های استعماری غرب یورش برده‌اند و غربی‌ها برای مقابله با این پدیده یک تقابل راهبردی را با سیاست‌های روشنگرانه و آگاهی بخش انقلاب اسلامی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب برتر و یک مدل موفق و پسندیده برای همه مسلمانان تبدیل شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در برابر قدرت‌های بزرگ ایستاده است و ارزش‌های اسلامی فرصت حاکمیتی پیدا کرده‌اند و این مهم بهترین مؤلفه سعادت جامعه است.

سردار سلامی اظهار داشت: با حاکمیت ارزش‌های اسلامی در ایران مردم توانسته‌اند کشوری مقتدر، پیشرفته، مستقل، آزاد و امن در فضای مقاومت بسازند و شعله‌های امید و باور را در سطح جهان اسلام فروزان کنند.

وی افزود: نظریه‌های جدیدی را برای مدیریت منطقه و جهان اثبات کرده‌ایم و به جهانیان فهمانده‌ایم که منطق اسلام در مدیریت امروز جهان کارآمد می‌باشد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در جریان جنگ ۸ ساله و در محاصره علمی دشمنان تمامی مرزهای دانش را شکافتیم و دشمنان هیچ تصویر روشنی از توانمندی‌های علمی ما نداشته و ندارند.

سردار سلامی افزود: شکافت هسته‌ای را برای توسعه و پیشرفت کشور قرار دادیم و این دستاوردها و پیشرفت‌ها از سوی دشمنان به رسمیت شناخته شد.

وی خاطر نشان کرد: علی‌رغم حلقه‌های تحریم و محاصره علمی دشمنان به این دستاوردها دست پیدا کردیم و هم‌اکنون می‌توانیم ادعا کنیم که هیچ کشوری به دانش و فناوری ساخت موشک‌های ما دست پیدا نکرده و جزو برترین‌ها در جهان هستیم.

سردار سلامی افزود: با موشک‌های فراصوت خود به آسانی می‌توانیم ناوهای هواپیمابر دشمنان را هدف قراردهیم و یک فناوری فوق پیشرفته در اختیار داریم که دشمنان را مات و مبهوت می‌کند.

وی اظهار داشت: اگر توانسته‌ایم نیروگاه‌های مدرن، پالایشگاه‌های بومی و سدهای عظیم و هوپیماهای بدون سرنشین پیشرفته بسازیم و اگر می‌توانیم همه ماهواره‌های دشمنان را با استفاده از رادارهای فوق پیشرفته خود در آسمان‌ها رصد کنیم و پیشرفته‌ترین محصولات را بسازیم همگی ناشی از روحیه و تفکر بسیجی دانشمندان ما و مدل والای انقلاب اسلامی است که مرزهای دانش را درنوردیده و ناممکن‌ها را ممکن کرده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حاکم‌بودن باورهای دینی برای توسعه علوم تجربی یک امر مهم قلمداد شده دانشمندان ما با تکیه بر باورهای دینی به این دستاوردهای عظیم دست پیدا کرده‌اند.

سردار سلامی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطر نشان کرد: دشمن برای اینکه راهبردهای ما در میدان مبارزه با شکست مواجه کند و برای اینکه جهان یکپارچه اسلامی را بشکند و مسلمانان را به تکه‌های کوچک تبدیل کند تحت شعاع یک استراتژی مخرب از نگاه رژیم صهیونیستی علیه جهان اسلام بهره می‌گیرد.

وی افزود: دشمنان استراتژی تفرقه خونین در جهان اسلام را به عنوان کارآمدترین سیاست برای خود برگزیده‌اند و می‌خواهند انرژی‌های جهان اسلام را درونی کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: متأسفانه طی سال‌ها، ماه‌ها و روزهای اخیر شاهد اتفاقات غم‌انگیز بسیاری در جهان اسلام بوده‌ایم.

وی افزود: نشان‌دادن تصویری خشن و نفرت‌انگیز از اسلام با استفاده از تفکر تکفیری از جمله محصولات سیاست‌های کشورهای غربی علیه اسلام و مسلمانان بوده و برای آنان خون و نوامیس شیعه و سنی تفاوتی ندارد و با حمایت از شیعه‌نماها و سنی‌نماهای افراطی این تصاویر دلخراش را به جهانیان مخابره می‌کنند.

سردار سلامی با محکوم کردن حوادث تروریستی در مدرسه پیشاور پاکستان و اعدام ۱۵۰ زن عفیفه توسط گروه‌های تکفیری و تندور و مزدوران کشورهای غربی در منطقه اظهار کرد: این چه منطقی است که نوجوانان بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد و بدون توجه به عواطف انسانی این حرکات شنیع را به راه می‌اندازد.

وی افزود: اسلام دین عدالت است و حتی در برابر دشمنان نیز مسلمانان سفارش به عدالت شده‌اند و رفعت و مهربانی جزو اصول فکری و اعتقادی ماست.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمنان می‌خواهند به نام اسلام به اسلام ضربه بزنند و ما از این واقعیت‌ها یک درس گرفتیم که تنها نظام مقتدر با حاکمیتی توانمند و مردمی همچون جمهوری اسلامی با رفعت، عزت، آبرومندی، رفاه، آزادی، پیشرفت و منزلت والای خود می‌تواند موجب دلگرمی برای مسلمین باشد.

سردار سلامی افزود: اگر به وضعیت سنجار، اربیل، کوبانی، موصل، فلوجه، آمرلی و جوف‌السخر بنگریم می‌توانیم تلاش‌ها و خدمات نظام جمهوری اسلامی را برای نجات این شهرها و آزادی آنان مشاهده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در منطق تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها کشتن انسان‌های بی‌گناه از موارد عادی است و جنایات غزه و پیشاور شبیه همدیگر بوده و همگی ناشی از خویش ضدانسانی عاملان آن‌ها دارد.

سردار سلامی وحدت امت اسلامی را تنها راهکار مقابله با این نابسامانی‌ها عنوان کرد و بر هوشیاری هرچه بیشتر مسلمانان در این خصوص تأکید کرد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود به جایگاه ویژه استان کردستان در توسعه فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: کردستان سرزمین مهربانی‌ها، حماسه‌ها و دفاع از امنیت، کرامت، عزت، آزادی و شرافت ایران اسلامی است.

وی افزود: مردمان این سرزمین با فرهنگی والا و قومی اصیل از ایران بزرگ هستند که در ساخت فرهنگ اسلام و ایران در طول تاریخ نقش‌های تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند و نگین سبزی از انگشتری بزرگ ایران عظیم هستند.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: توازن نرخ رشد توسعه در کردستان با دیگر استان‌های کشور برقرار بوده و باید به این مهم توجه داشته باشیم که از دید نظام اسلامی تنوع قومیت‌ها یک فرصت ویژه برای توسعه و تعالی روزافزون است.

 

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد