سرویس: سیاسی
کد خبر: 11574
|
18:44 - 1393/09/26
نسخه چاپی

آیا نوبخت پاسخ اظهارات سال گذشته هاشمی درباره فعالیت سازندگی سپاه را داد!؟

نوبخت: کسانی که قرارگاه خاتم‎ را رقیب بخش خصوصی معرفی می‎کنند یا ناآگاهند یا مغرض

نوبخت: کسانی که قرارگاه خاتم‎ را رقیب بخش خصوصی معرفی می‎کنند یا ناآگاهند یا مغرض
برگزاری همایش سالانه فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء بهانه‎ای شد تا باز هم باب ا ظهار نظرها درباره فعالیت این قرارگاه اقتصادی و سازندگی در کشور گشوده شود و این گزاره که قرارگاه، رقیب بخش خصوصی کشور است و یا کمک کار دولت در انجام پروژه‎های بزرگ و زمین مانده به موضوع گزارش‎ها و تحلیل‎های رسانه‎ها و صاحب‎نظران مبدل شود.

به گزارش ایلام بیداربه نقل از رجانیوز، محمدباقر نوبخت، سخنگو و معاون نظارت و برنامه ریزی دولت، در جمع فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء حاضر شد و درباره طرح این خط تبلیغاتی که قرارگاه رقیب بخش خصوصی است اعلام کرد: کسانی که تصور کنند پتانسیل بزرگ قرارگاه که بعد از دوران دفاع مقدس در خدمت توسعه کشور قرار گرفت رقیب بخش خصوصی است ، یا ناآگاهند یا مغرض و می‎خواهند تحریک کنند.

سخنگوی دولت افزود: بنده به عنوان مسئول برنامه ریزی کشور با آگاهی عرض می کنم به هیچ وجه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست. ما معتقد نیستیم که قرارگاه با پیشینه ، ریشه و ظرفیت فوق العاده ای که دارد در تقابل با بخش خصوصی به عرصه بیاید؛ کدام بخش خصوصی است که بیش از 2 میلیارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پای کار بایستد؛ این مسئله چیزی جز روحیه و عرق رزمندگی و دلاوری نیست.

معاون نظارت و برنامه‎ریزی دولت در ادامه تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) رویکرد اقتصادی و انتفاعی به طرح ها نداشته و با نجابت درصدد یاری رساندن به دولت است.

این اظهارات از سوی یک مقام مسئول مبنی بر غیرانتفاعی بودن فعالیت‎های سازندگی سپاه درحالی مطرح می‎شود که هاشمی رفسنجانی سال گذشته در گفتگو با سایت انتخاب (که اتفاقا با شکایت معاون نوبخت چند ماهی است فیلتر شده است) با حمله به سپاه پاسداران، نوع فعالیت سازندگی سپاه را تملکی دانسته و گفته بود نحوه فعالیت اقتصادی فعلی سپاه را قبول ندارد.

اما نکته قابل توجه آنجاست که همزمان با برگزاری همایش مدیران و فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم، سایت شخصی هاشمی رفسنجانی این گفتگو را بی هیچ مقدمه ای مجددا بازنشر داده است.

وی در این گفتگو عنوان کرده با این ادعا که سپاه رقیب بخش خصوصی در مالکیت دارای‎های شده است گفته بود: « سبک فعلی -فعالیت اقتصادی سپاه- را  قبول ندارم که این ها تبدیل به رقیبی آن گونه در مالکیت شوند . آنها - در دوران سازندگی- که مالک نمی شدند؛  مثلاً ما سد کرخه را که خاک ریزی خیلی عظیم و بی سابقه در کشور داشت ؛ به سپاه پاسداران دادیم . سپاه که آن همه ماشین آلات در جنگ داشت ، بولدزرها، کامیون ها ، لودرها، جرتقیل ها و همه این ها را که در جنگ داشتند؛ برای  خاک ریزی سد کرخه آوردند و خیلی آسان و زود خاک ریزی را انجام دادند.»

وی ضمن بیان تاریخچه ای از چگونگی ورود نهادهای نظامی به عرصه سازندگی پس از پایان جنگ، اذعان کرده بود: من هنوز آن موقع جانشین فرمانده کل قوا بودم و همان موقع از نیروهای نظامی و انتظامی و همه خواستم تا پا به عرصه سازندگی کشور بگذارند، این موضوع در قانون اساسی ما کاملاً آمده است .یعنی نیروهای نظامی در زمان صلح که ظرفیت بالایی دارند نباید معطل بمانند و به انتظار جنگ بنشینند.انشاالله هیچ وقت ما دیگر جنگ نداشته باشیم، آمده که باید در زمان صلح دولت از آنها در عمران کشور استفاده کند تا  کار کنند. ماشین آلات و انسان های تحصیل کرده و با تجربه دارند؛  بخصوص ما که در جنگ تجربه های زیادی در خیلی موارد  به دست آورده ایم که این ها دارند. من در حد همان قانون اساسی فکر می کنم کار خوبی بوده است .»

با توجه به آنچه از سوی هاشمی رفسنجانی مبنی بر اشراف بر مسائل کلان کشور مطرح می‎شود، و قرار دادن این سخنان در کنار سخنان معاون طرح و برنامه کل کشور، بعید به نظر می‎رسد این سخنان هاشمی از روی ناآگاهی بیان شده باشد، مگر آنکه کانال‎های خانوادگی انتقال پیام به هاشمی رفسنجانی آنقدر غیر موثق بوده باشد که انتقال اطلاعات غلط او را به چنین اظهار نظری واداشته است.

چرا که به سختی می‎توان پذیرفت که اظهارات هاشمی درباره فعالیت سازندگی سپاه که به قول نوبخت بدون دریافت هزینه‎ها و دریافت سود پروژه‎ها انجام می‎شود، از روی غرض ورزی نسبت به این نهاد ارزشی و پاسدار انقلاب اسلامی بوده باشد.

انتهای پیام/ب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب