سرویس: استان ایلام
کد خبر: 11566
|
12:30 - 1393/09/26
نسخه چاپی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام:

200 هکتار از موقوفه های استان احیاء شده است

200 هکتار از موقوفه های استان احیاء شده است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت:200 هکتار از موقوفه های استان احیاء شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیایلام بیدار،ششمین همایش وقف و رسانه با عنوان :وقف، رسانه و چشم انداز فرارو" با حضور اصحاب رسانه و مسئولین استانی در محل سالن ارشاد اسلامی شهر ایلام برگزار شد.

حجت السلام و المسلمین "محمد کاروند" مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام دراین مراسم اظهار کرد: عمل وقف یک سنت الهی و فطری بوده و باعث ماندگاری یاد فرد در جامعه مادی شده و هر انسانی دوست دارد آثار و یادش ماندگار شود.

وی افزود:  سیره رسول خدا، ائمه و علما  تلاش و در امور وقف بوده و همیشه از موقوفات و عمل وقف بعنوان یک ابزار بزرگ اقتصادی در جهت ترویج دین اسلام و اشائه فرهنگ تشییع و تبلیغ امر وقف استفاده می کردند.

کاروند به فعالیت های اوقاف ایلام در امر سنت وقف اشاره و تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه ایلام در امر موقوفه های جدید تلاش های زیادی داشته و موفقیت هایی را کسب کرده و توانسته نیز بیش از 200 هکتار از موقوفه های قدیم را احیاء نماید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام ادامه داد: با تشکیل ستاد های وقف و همچنین برگزاری همایش ها و نشست های کارشناسی برای توسعه وقف  در استان تلاش شده است.

وی اضافه کرد: اداره اوقاف ایلام از محل موقوفات که برای امر عتبات عالیات وقف شده افتخار خدمت به زائرین اربعین حسینی را داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام به نقش رسانه در امر وقف اشاره و بیان داشت: وقف حکمی است که ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی بعد سیاسی داشته ومتاسفانه آنچنان که شایسته‌ این حکم الهی است از زوایای گوناگون به آن پرداخته نشده و در امر ترویج این فرهنگ هیچ خدمتی به اندازه همت رسانه ای اثرگذار نبوده و رسانه ها با تلاش های خود در امر گشترش و تبلیغ امر حسنه وقف سازمان اوقاف را یاری می کنند.

کاروند افزود: رسانه ها با تبلیغ وقف دسته جمعی این فرهنگ را ایجاد کنند که میتوان با هدایت مبالغ کوچک کارهای بزرگی را انجام داد و یک نمونه از این کارها را اوراق وقفی اعلام کرد و با این کار همه افراد میتوانند واقف باشند.

وی به بخشی از فعالیت های اداره اوقاف ایلام اشاره و گفت: در سال گذشته این اداره اوقاف علاوه بر نظارت و کنترل امورات وقفی با برگزاری برنامه فرهنگی از جمله اجرای مسابقات قرآنی و فرهنگی، برگزاری محافل انس با قرآن، اعزام مبلغ و اجرای طرح های معنوی برای پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان فعالیت نموده است.

 

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد