سرویس: استان ایلام
کد خبر: 11510
|
22:19 - 1393/09/23
نسخه چاپی

وقتی که فقط نیمه خالی لیوان دیده می شود/

تیتری آزار دهنده در حق مردم استان ایلام

تیتری آزار دهنده در حق مردم استان ایلام
آيا بهتر نبود كه گزارشگر محترم خبرگزاري و يا سایت‌های خبري مركز نشين، ابتدا زحمت تحقيق بيشتري را به خود داده و از چند نفر كه در اين زمينه دچار خسارت شده بودند سؤال كرده و آن‌وقت با حساسيت و رعايت اخلاق حرفه‌ای، يك تيتر مناسب و درخور انتخاب می‌کردند؟!

مهدی کاکاخانی::«سرکیسه کردن زائران در مرز مهران» اين عنوان گزارش اول یکی از خبرگزاری‌ها بود که در سايت‌هاي مهم خبري هم بازنشر داشت.

اين تيتر آن‌قدر ناراحت كننده و آزاردهنده بود كه دل همه كساني كه عاشقانه زوار و مهمانان اربعين حسيني را تكريم كرده بودند، آزرده و كامشان را تلخِ تلخ کرد.

مردم استان ايلام، مسئولان محلي، گروه‌هاي مردم‌نهاد، همه و همه، نه به خاطر بيان تقدير و تشكر و نه براي منت گذاشتن بر كسي و از همه مهم‌تر نه كسيه‌اي دوخته براي چپاول مال كسي؛‌ تنها و تنها، به خاطر عشق‌ورزی و حب حسين‌(ع) و ائمه اطهار (ع)، باافتخار تمام در خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله (ع) از همديگر سبقت می‌گرفتند و هر آنچه را كه داشتند، در طبق اخلاص گذشته و مهربانانه تقديم كردند.

هیچ‌وقت بنا نداشتيم كه كارهاي نيك و خير ساكنان استان ايلام كه براي عاشقان سالار و سرور شهيدان انجام داده‌اند رسانه‌ای كنيم؛ و بسيار علاقه‌مند بوديم اين ازخودگذشتگی‌ها همچنان مخفي بماند تا از نفوس پاك و ملكوتي شيفتگان حسين (ع)، پنجره‌ی رحمت بر روي مردمان اين ديار باز شود؛ اما دريغ از سوي كساني كه خود را نماينده افكار عمومي می‌دانند نامهربانانه كلامي بيان و سخني رانده شد كه آزرده شديم.

به خاطر اين مطلب ناراحت نيستيم،‌ بلكه بيشتر بدان دليل محزونيم كه نمی‌دانیم اكنون آن هم‌وطنی كه از نزديك نديد ساكنان استان ايلام براي ارائه خدمت بی‌منت به مهمانان اباعبدالله (ع) چقدر بی‌تاب بودند، در مورد اين مردم چگونه می‌اندیشند؟!

حال مانده‌ایم و بدان فكر می‌کنیم كه به‌راستی چه هدفي در وراي اين گزارش پنهان شده است؟! آيا شايسته است كه بخواهند نام اين مردم را بدنام كنند؟! آيا نمی‌شد اين گزارش را به‌نوعی تهيه می‌شود كه شائبه بدبيني نسبت به مردم مهران و استان ايلام شكل نمی‌گرفت؟!

آيا بهتر نبود كه گزارشگر محترم خبرگزاري و يا سایت‌های خبري مركز نشين، ابتدا زحمت تحقيق بيشتري را به خود داده و از چند نفر كه در اين زمينه دچار خسارت شده بودند سؤال كرده و آن‌وقت با حساسيت و رعايت اخلاق حرفه‌ای، يك تيتر مناسب و درخور انتخاب می‌کردند؟!

بدون شك وظيفه رسانه‌ها بيان کاستی‌ها و نواقص موجود است و اگر از اين وظيفه كوتاه آيند، مرتكب گناه شده‌اند. بنابراين می‌شد اين موضوع را به‌نوعی هنرمندانه‌تر ترسيم نموده و به دنبال راهكاري براي تسهيل امور در مهروموم‌ها و وقت‌های آينده بود. نه این‌که یک‌دفعه با شليك تير خلاص به همه زحمات و خدمات مردم اين ديار، آنان را به راهزناني دشنه به دست تشریح نمود و چنان وانمود كرد كه اين مردم هم‌اکنون لب مرز به كمين طعمه‌های خود نشسته‌اند؟! آيا واقعاً الآن چنين است؟!

كلام آخر این‌که؛ وقتي بيش از یک‌میلیون نفر انسان به‌صورت یکجا در يك شهر 10 هزارنفری با زیرساخت‌های محدود، راه‌ها و جاده‌های باريك، امكانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ناچيز گردهم می‌آیند، ممكن است دراین‌بین افراد سودجو و فرصت‌طلب از سراسر كشور درصدد ماهيگيري از اين آب گل‌آلود هم برآيند. بنابراين می‌توان باافتخار و با اعتقاد كامل بيان نمود كه مردم استان ايلام، مسئولان محلي، نهادهاي خدمات‌رسان، گروه‌های مردم‌نهاد، در اربعين امسال سنگ تمام گذاشتن و با شايستگي تمام حق ميزباني عزاداران و زائران حضرت اباعبدالله الحسين (ع) را به جاي آوردند. بنابراين به این‌همه عشق و فداكاري مردمان ديار زاگرس بر خود می‌بالیم و با صداي رسا می‌گویم مردم استان ايلام تشكر. تشكر.

انتهای پیام/ب

منبع:ایسنا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد