سرویس: سیاسی
کد خبر: 1102
|
14:05 - 1391/10/20
نسخه چاپی

۴۸ ایرانی ربوده شده در سوریه آزاد ‌شدند

۴۸ ایرانی ربوده شده در سوریه آزاد ‌شدند
خبرنگار شبکه خبری العالم لحظاتی پیش از آزادی ۴۸ ایرانی ربوده شده به‌دست گروه‌های مسلح در سوریه خبر داد.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل از فارس، خبرنگار شبکه خبری العالم در خبری فوری گفت که 48 ایرانی ربوده شده به دست گروه‌های مسلح در سوریه آزاد شدند.

پیش از این «بولنت یلدرم» رئیس هیئت امداد رسانی و کمک های بشردوستانه ترکیه از موفقیت میانجیگری ترکیه و قطر برای انجام قرارداد مبادله بازداشت شدگان بین نظام سوریه و مخالفان (مسلح) خبر داده و گفته بود که براساس آن، 2130 فرد بازداشتی در زندان‌های نظام سوریه از جمله شماری اتباع ترک در مقابل آزادی 48 ایرانی، آزاد می‌شوند.

وی تصریح کرده بود: قرارداد مبادله بازداشت شدگان در ساعات آینده در پایتخت سوریه بین نظام سوریه و مخالفان انجام می شود که براساس آن 48 ایرانی بازداشت شده در نزد مخالفان درمقابل آزادی 2130 نفر که بسیاری از آنها اتباع ترکیه زندانی در سوریه هستند، آزاد می‌شوند.

یلدرم که برای مشارکت در اقدامات جاری در زمینه قرارداد مبادله بازداشت شدگان در شهر دمشق به سر می برد به خبرگزاری آناتولی گفته بود: تبادل اسیران در چند ساعت آینده انجام خواهد شد و قرارداد مبادله با میانجیگری ترکیه و قطر انجام شد.

یلدرم تصریح کرده بود: فعالیت در زمینه بستن قرارداد از مدتها قبل شروع شد و هم اکنون ادامه دارد و مبادله اسیران "یک پیروزی برای دیپلماسی انسانی است".

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد