سرویس: استان ایلام
کد خبر: 10516
|
13:25 - 1393/08/03
نسخه چاپی

معاون نهاد رهبری در دانشگاه ایلام:

حکم اعدام شیخ نمر ارزش حقوقی ندارد

حکم اعدام شیخ نمر ارزش حقوقی ندارد
معاون نهاد رهبری در دانشگاه ایلام گفت:حکم اعدام شیخ نمر ارزش حقوقی ندارد.

به گزارش ایلام بیدار به نقل از ایلام رصد، حجت السلام و المسلمین "محمدباقرهاشمی"، در گفتگویی دراعتراض به صدور حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقرالنمر اظهار کرد: حاکمیت عربستان مبتنی بر حاکمیت موروثی است وامور ومقدرات این کشور را گروهی بر عهده دارند که مبتنی بر اندیشه های وهابیت عمل می کنند.

وی اظهار داشت: قدرت های استکباری برای اجرایی کردن نقشه های شوم خود در دنیای اسلام توسط مبلغان و نیروهایی که در این کشورها تربیت کرده اند و با حمایت های مالی که ازسوی  این کشورها دریافت می دارند، استفاده می کنند، لذا از زمانی که آل سعود حکومت را در دست گرفته است همواره در پی اختلاف انگیزی، دامن زدن به تضعیف امت اسلامی و پیاده کردن اندیشه های شیطانی قدرت های بزرگ و ممانعت از انسجام امت اسلامی بوده است.

این مسئول گفت: آل سعود خط مقدم در گیری با جریانهای مقاومت در کشورهای اسلامی و یکی از موانع مهم پیش روی آزادی خواهی و بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی است. همکاری آل سعود با قدرتهای استکباری و پشتیبانی مالی این حکام خود فروخته از استکبار جهانی همواره صدمات زیادی را بر پیکره امت اسلامی وارد ساخته است.

حجت السلام هاشمی  با اشاره به صدور حکم اعدام برای این عالم شیعی بیان داشت: این حکم از نظر قانونی وحقوقی محکوم است و به اقتضای شعار حقوق بشر و از نظر سازمان های جهانی ارزش حقوقی ندارد، زیرا که ایشان فقط مشکلات جامعه ی خود و راه های درمان آن را بیان کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه عمده دلایل صدور این حکم را موضع گیریهای این شخصیت درباره ی حکام آل سعود بیان و اظهار داشت: آیت الله شیخ نمر باقرالنمرقبل از این نیز در سال های ۲۰۰۶و۲۰۰۸ نیزتوسط حکومت آل سعود دستگیر شده و همواره حرمت نهادن به نماد های دین وشعائر دینی و رفع مشکلات  مردم، وجود حداقل آزادی های مدنی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود واداره امور به دست مردم را خواستار بوده است.

هاشمی تصریح کرد: استکبار ستیزی ویژگی اصلی این عالم شیعی است و همواره اعتراض خود را نسبت به بازیچه بودن کشور عربستان و سلطه ایادی استکبار بر این کشور مسلمان را که داعیه ی ام القری بودن جهان اسلام را دارد بیان نموده است که مسلما حکومت عربستان هیچ کدام از این مواضع را برنمی تابد و به همین بهانه حکم اعدام این عالم را صادر نموده است.

معاون نهاد رهبری دانشگاه ایلام درخصوص علل بیداری های اسلامی منطقه خاطرنشان کرد: حرکتهای اسلامی ایجاد شده بعد از حادثه عاشورا همگی الهام گرفته از مکتب حسینی اند همان گونه که نهضت امام نیزبرگزفته از مکتب عاشورا بوده است لذا آنچه که شخصیت این عالم را تشکیل می دهد هویت گیری او از اندیشه های امام، راه امام، نهضت امام واهداف امام است.

وی در خصوص واکنش کشور های دیگر به این حکم بیان کرد: واکنشی که در خور توجه و انتظار از کشورها و رسانه های دیگرباشد دیده نشده است که البته این طبیعی است، از آنجا که قدرت های بزرگ بر رسانه ها اشراف دارند بنابراین آنها نیز معمولا به نداهای حق طلبانه فرصت خود نمایی و بروز نمی دهند تا که منافعشان به خطر نیفتد البته برخی سازمان های بین المللی به ظاهر اعلام انزجار نموده اندو آن را محکوم کرده اند.

حجت الاسلام هاشمی ضمن تآکید بر حرکت دانشجویان دانشگاه ها در خصوص محکوم کردن صدور این حکم بیان کردند: دانشجویان و دانشگاهیان نیزدر حد توان اعلام حمایت خود را از این عالم شیعی نشان داده واعتراض و انزجار خود را نسبت به صدور این حکم غیر انسانی خطاب به حکام آل سعود و سازمان های بین المللی به ظاهر حامی حقوق بشر اعلام نمودند.

 

انتهای پیام/ب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب