سرویس: استان ایلام
کد خبر: 10501
|
13:14 - 1393/08/02
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان:

بصیرت بالا ویژگی بارز آیت الله مهدوی کنی بود/سران فتنه اشتباهات بزرگی مرتکب شدند

بصیرت بالا ویژگی بارز آیت الله مهدوی کنی بود/سران فتنه اشتباهات بزرگی مرتکب شدند
نماینده ولی فقیه در استان گفت:بصیرت بالا ویژگی بارز آیت الله مهدوی کنی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به رحلت آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی فقیهی آگاه، مجتهد، سیاست‌مدار، صادق، ولایت‌مدار و یار دیرین امام و رهبری بود.

وی ادامه داد:ارتحال جانگداز و غم‌بار رئیس مجلس خبرگان رهبری، جامعه اسلامی ایران، حوزه‌های علمیه و جامعه دانشگاهی ما را داغدار و عزادار کرد. این شخصیت فرهیخته علاوه بر دارا بودن علم و تقوا و پارسایی و زهد و دنیاگریزی مجتهدی مجاهد و انقلابی و مبارز که در عرصه مبارزه با رژیم پهلوی در تمام فراز و فرودهای دوران مجاهدات در راه امام ثابت‌قدم و استوار بود.

امام جمعه ایلام افزود: مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی در دوران حیات پربرکت خود به آرمان‌های امام و اندیشه‌های رهبر حکیم انقلاب تا آخرین لحظات عمر خویش وفادار بود علاوه بر آن، آیت‌الله مهدوی‌کنی یکی از استوانه‌‌های بزرگ انقلاب اسلامی بود که در مقاطع مختلف نقش حساس و محوری داشت.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد:بصیرت بالا و تأثیرگذاری در افراد و شخصیت‌ها و حوادث و جریانات درون نظام از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی بود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی بیان کرد:مرحوم آیت‌الله مهدوی‌‌کنی پس از پیروزی انقلاب با حکم امام راحل عهده‌دار مسئولیت‌های مهم و کلیدی در نظام مقدس جمهوری اسلامی شد و در همه این مسئولیت‌ها رضایت امام از او آشکار و نمایان بود.

وی گفت: در حوادث پس از انقلاب و فتنه 88 با موضع‌گیری صریح و قاطع در برابر سران فتنه و عوامل اصلی آن گفتند سران فتنه دو اشتباه بزرگ مرتکب شدند.

امام جمعه ایلام در همین ارتباط ادامه داد: سران فتنه اولاً در برابر رهبری موضع گرفتند و به نصایح خیرخواهانه معظم‌له تمکین نکردند و دوم آرا اکثریت مردم را نادیده گرفته و در مقابل قانون و مقررات نظام اسلامی ایستادگی کردند و مردم را به شورش و آشوب و اغتشاشات دعوت کردند و این گناه نابخشنوندی عوامل اصلی فتنه و حامیان آنها است.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: جامعیت آیت‌‌الله مهدوی کنی از او شخصیتی محبوب نزد همه اقشار ساخته بود و وی را در تحولات سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در ادامه خطبه های خود با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد:باید سبک زندگی حضرت اباعبدالله و فرهنگ حسینی و معیارهای زندگی عاشورایی در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ترویج و تبیین شود.

وی گفت:باید رویکرد جامعه عاشورایی و حسینی باشد. یکی از پیام‌های عاشورای حسینی احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: باید شعار ما زندگی و حرکت جهادی به سبک سیدالشهدا در عملیاتی کردن امر به معروف و نهی از منکر باشد اگر جامعه اسلامی ما زنان و مردان و جوانان در این راه به سبک زندگی حسینی به عنوان یک برنامه مدون و کانون زندگی اهتمام بورزند قطعاً یک تحول در سبک زندگی ما به وجود خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در تذکری به همه مدیران استانی اضافه کرد که باید با رعایت حفظ وحدت برای رفع مشکلات استان ایلام اقدام کنند.

خطیب جمعه ایلام گفت: به مدیران توصیه می‌کنم که از نامه پراکنی و جوسازی علیه استاندار ایلام کوتاه آمده و از سیاه‌نمایی و تخریب خدمات دولت پرهیز کنند متأسفانه برخی از مدیران استانی به صورت عادت‌وار در این رابطه اقداماتی انجام داده‌اند.

 

 

انتهای پیام/ب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب