سرویس: سیاسی
کد خبر: 10497
|
13:48 - 1393/08/01
نسخه چاپی

نقدی بر سخنان کنایه آمیر رئیس جمهور در زنجان؛

کروبی یا موسوی؛ آقای روحانی حر فتنه کیست؟

کروبی یا موسوی؛ آقای روحانی حر فتنه کیست؟
رئیس جمهور و اصلاح طلبانی که این روزها به حسن روحانی برای مطرح کردن رفع حصر سران فتنه فشار می آورند، بهتر است به جای مطرح کردن ماجرای توبه پذیری امام حسین(ع)، نحوه توبه کردن حر بن ریاحی را به سران فتنه آموزش دهند.

به گزارش ایلام بیدار به نقل از دانا،حسن روحانی روز گذشته در سفر استانی زنجان درباره قیام و انقلاب امام حسین (ع) علیه حکومت فاسد یزید، همچنین درس‌های حادثه کربلا اظهارنظر کرد.

روحانی گفت: درس و پیام امام حسین(ع) درس برادری، وحدت، گذشت و قبول توبه از یکدیگر است و درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین است.

رئیس‌جمهوری افزود: در شب تاسوعایی که شما مردم زنجان بزرگ‌ترین مراسم گرامیداشت را برای آن برگزار می‌کنید به طوری که مایه افتخار و غرور همه ایرانیان است، امام حسین(ع) خیمه‌ای برپا کرد و عمر سعد را به مذاکره دعوت کرد؛ امامی که آگاه است که فردا او و یارانش توسط همین عمربن سعد و یاران نادانش به شهادت خواهند رسید اما خواست با دنیا اتمام حجت کند و از همین‌رو در آن شب، ساعت‌ها با عمر سعد مذاکره کرد تا نتیجه رویارویی آنان به جنگ ختم نشود

روحانی اظهار داشت: این به معنای آن نیست که امام حسین(ع) از شهادت می‌ترسید بلکه امام حسین(ع) از شهادت استقبال هم می‌کرد اما با این حرکت خود به ما یاد داد که حتی با دشمن خود باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که دنیا منطق ما را در صحنه مذاکره پیروز بداند.

اما نکته کنایه آمیز سخنرانی روحانی در جمع مردم زنجان به آنجا باز می گردد که مطرح کرد " ما پیرو مکتب حسین بن علی(ع) هستیم که توبه حر را پذیرفت."

لحن صحبت های رئیس جمهور در هنگام ارائه این مطلب به گونه ای بود که گویا قصد داشت پیامی را منتقل کند. پیامی که به نظر می رسد بر اثر فشار بیش از حد اصلاح طلبان بر رئیس جمهور سبب شده تا وی به ماجرای رفع حصر روی آورده و آن را در جمع مردم زنجان مطرح کند.

البته برخی بر این باورند که منظور حسن  روحانی از حر، سران فتنه نبوده است. اما سوال اینجاست که بکار بردن چنین جملاتی در مقطع کنونی چه معنایی جز این می تواند داشته باشد.

در این باره لازم به ذکر است که امام حسین (ع) حر بن یزید ریاحی را زمانی به جمع یاران خود بازگرداند که حر در صحرای کربلا و در مقابل دیدگان دوست و دشمن از خطا و اشتباهات گذشته خود توبه کرد و به پای حضرت افتاد.

آقای روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران؛ سران فتنه در طول 5 سال گذشته و بعد از فتنه سال 88، آیا حتی برای یکبار از اعمال خود پشیمان شده و اظهار ندامت کرده اند؟ بر کسی پوشیده نیست که نظام اسلامی نیز خواهان حصر سران فتنه نیست، اما لازمه اتمام این حصر توبه از گذشته و اظهار ندامت است تا مبادا بار دیگر در آینده شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

رهبر معظم انقلاب نیز در طول سال های گذشته همواره از هزینه هایی که فتنه سال 88 بر کشور و جفایی که سران فتنه به ملت ایران کردند سخن گفتند.

بنابراین به نظر می رسد رئیس جمهور و اصلاح طلبانی که این روزها به حسن روحانی برای مطرح کردن رفع حصر سران فتنه فشار می آورند، بهتر است به جای مطرح کردن ماجرای توبه پذیری امام حسین(ع)، نحوه توبه کردن حر بن ریاحی را به سران فتنه آموزش دهند.

نکته دیگر در صحبت های روحانی ارتباط دادن مذاکره با حادثه عظیم کربلا بود. البته امام حسین علیه السلام با دشمنان خود مذاکره کرد اما این مذاکره بیشتر یک هشدار بود نه چانه زنی بر سر اصول لایتغیر پذیرفته شده .

آنچه مسلم است جمهوری اسلامی ایران هم با کسانی که مقابل او می ایستند مذاکره می کند اما این گفت و گو برای بیان حقیقت است نه رسیدن به یک توافق با جناح کفر

کربلا شاید از نگاه آقای روحانی درس مذاکره باشد اما مذاکره برای باج دادن و زیر پا گذاشتن حقوق مسلم مسلمین و یک ملت نبود. امام حسین به لشکر دشمن هشدار داد که در برابر حقیقت ایستاده اند و یک انسان آزاد هیچ گاه ولایت ائمه کفر را نخواهد پذیرفت.

اقای روحانی هم اگر از کربلا درسی گرفته اند باید در همین راستا باشد. ایشان باید اقتدار کشورش را فریاد بزند و حقانیت جمهوری اسلامی را به دنیا نشان دهد. کربلا درس مبارزه و ایستادگی بود برای دفاع از شرف یک مکتب و اندیشه. امام هیچ گاه اصول خود را در مذاکره زیر پا نگذاشت و تمام زندگی اش را در کربلا فدا کرد،البته او هیچ کس را به زور با خود همراه نکرد و گفت اگر کسی می خواهد اردوگاه را ترک کند و جان خویش را نجات دهد آزاد است لذا کسانی هم که امروز احساس می کنند خسته هستند یا فشارهای خارجی از تحمل آنها خارج است می توانند اردوگاه را ترک کنند.

مکتب شیعه و ملت ایران مذاکره دارد اما نه بر سر اصول خود. حقوق این ملت قابل مذاکره نیست و کسی نمی تواند آنها را از پیشرفت و رشد منصرف کند

دوستان مذاکره کننده هم باید متوجه این باشند که خطوط قرمز ما قابل گفت و گو نیست و البته شرایط امروز هم شرایط کربلا نیست و ملت ایران اجازه نخواهد داد کربلا یکبار دیگر تکرار شود.

 

انتهای پیام/ب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب