سرویس: سیاسی
کد خبر: 10418
|
17:34 - 1393/07/27
نسخه چاپی

دلیل سکوت هاشمی در قبال اقدام ظالمانه آل‌سعود چیست؟/چرا خاتمی موضع نمی گیرد؟

دلیل سکوت هاشمی در قبال اقدام ظالمانه آل‌سعود چیست؟/چرا خاتمی موضع نمی گیرد؟
در حالی که بیش از یک هفته از حکم اعدام آیت الله نمر می‌گذرد، هیچ یک از مدعیان حقوق بشر در ایران نسبت به این امر اعتراضی نکرده و رابطه با عربستان رابه هر قیمتی مجاز می دانند.

به گزارش ایلام بیدار به نقل از دانا،محمد خاتمی به عنوان رهبر اصلاح‌طلبان که یکی از سران فتنه 88 نیز بود، این روزها به دنبال تطهیر چهره خود بوده و روزنامه های زنجیره‌ای به هر بهانه کوچکی به دنبال انتشار سخنان وی هستند.

طی سال‌های اخیر خاتمی به هر بهانه ای به دنبال ایراد سخنرانی های حقوق بشری خود بوده و همواره بر رعایت حقوق بشر در ایران تأکید می کرده و همواره نگران نقض حقوق بشر در دنیا بوده است.

خوشبختانه یا بدبختانه، حقوق بشر به سبک غربی سالهاست مدعیان زیادی در ایران دارد که به هر بهانه ای به دنبال انتقادات حقوق بشری از کشور هستند.

در این میان در زمان اصلاحات این ادعا ها قوت گرفت و حتی برخی از فعالین در این جناح به عنوان فعالین حقوق بشر در مجامع بین الملل شناخته می شوند.

سازمان جهانی حقوق بشر نیز تا کنون به خاطر مواردی که همکاران حقوق بشری آنها در ایران گزارش کرده‌اند، تحریم های زیادی را علیه ایران رقم زده اند که نمونه آخر آن در گزارش نرگس محمدی به اشتون دیده می شد.

نرگس محمدی با ارائه گزارش‌های حقوق بشری خود به کاترین اشتون باعث وضع تحریم های جدیدی از سوی اتحادیه اروپا علیه ایران شد.

از طرف دیگر هفته گذشته حکم اعدام شیخ نمر یکی از علمای عربستان توسط رژیم سعودی اعلام شد که واکنش‌های جهانی را در پی داشت.

آن چیزی که باعث سالها تعقیب، زندان و شکنجه شیخ النمر در عربستان شده، دیدگاه‌های وی در قبال آل سعود است.

وی همواره و بارها تأکید داشته که از گفتن کلام حق، بیم و واهمه‌ای ندارد حتی اگر در این راه بازداشت شده، وارد زندان شود و تحت شدیدترین شکنجه‌ها و آزارها و اذیت‌ها تا سرحد شهادت قرار گیرد.

نکته جالب این است که مدعیان حقوق بشر در ایران که سال‌ها دم از گفتگوی تمدن ها می زدند و بر رعایت حقوق بشر در دنیا تأکید می کردند، و چندی است برای بازگشت حیات سیاسی خود به هر بهانه ای سخنرانی می کنند، در قبال این اقدام غیر قانونی و غیرمنصفانه عربستان سعودی سکوت اختیار کرده اند.

اصلاح طلبان دیگر که برای اعدام یک فتنه‌گر جنجال به پا می کنند، چرا امروز در قبال حکم اعدام یکی از بزرگترین علمای شیعه سکوت اختیار کرده اند و ترجیح می دهند خود را به خواب بزنند.

در واقع نگرانی اصلی محافظه کاران از ایراد سخنرانی علیه این حکم ظالمانه رژیم ستمگر عربستان سعودی از رابطه با عربستانی است که همیشه در نهایت پلیدی با ایران برخورد کرده است و سیاست‌های منفعت طلبانه آن در منطقه باعث اختلافات شدید میان گروه های مذهبی به ویژه شیعه و سنی شده است.

یکی از افرادی که تا کنون از ارتباطات گسترده و خوب خود با عربستان سخن گفته است، هاشمی رفسنجانی است که این روز ها از میان هر خاطره آیت الله می توان سطری در خصوص عربستان پیدا کرد.

هاشمی رفسنجانی یکی از افتخارات خود را تابو شکنی اش در نحوه ارتباط گیری با عربستان می داند؛ اما به راستی چرا تاکنون آِت الله در قبال حکم اعدام شیخ نمر سکوت کرده است؟

مگر آیت الله نمر لباس روحانیت را بر تن ندارد و یک مبلغ مسلمان نیست؟ براستی مصلحت ارتباط با عربستان کجا نهفته است که تاکنون چیزی از آن دیده نشده و برخی به دنبال ارتباط با این کشور به هر قیمتی هستند؟

انتهای پیام/ب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد