سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 10342
|
20:45 - 1393/07/23
نسخه چاپی

کارگردان " خواب شیرین نهنگ کور":

تئاتر دهلران در سایه بی‌توجهی مسئولان از جشنواره منطقه‌ای بندرعباس بازماند

تئاتر دهلران در سایه بی‌توجهی مسئولان از جشنواره منطقه‌ای بندرعباس بازماند
کارگردان " خواب شیرین نهنگ کور" گفت: این گروه تئاتر به دلیل بی‌توجهی مسئولان از اعزام به جشنواره منطقه‌ای بندرعباس بازماند.

سعید خیراللهی در گفتگو با خبرنگارفرهنگ و هنرایلام بیدار، بیان کرد: جشنواره تئاتر هر سال در 3 مقطع استانی، منطقه‌ای و ملی با عنوان جشنواره تئاتر فجر برگزار می‌شود، امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته، گروه تئاتر دهلران که سالیان پیاپی حائز رتبه‌های برتر و برگزیده در این حیطه بوده است در جشنواره استانی که شهریورماه برگزار شد شرکت کرد و به مرحله منطقه‌ای راه یافت.

وی تمام اعضای این گروه را دانشجویان رشته‌های مختلف هنر از معتبرترین دانشگاه‌های کشور اعلام و افزود: سال گذشته در جشنوارت تئاتر فجر حائز رتبه اول در بخش خیابانی شدیم، این تئاتر به بیان رشادت و پایمردی‌های رزمندگان دفاع مقدس می‌پردازد که متاسفانه با بی‌مهری مسئولین به ویژه  اداره فرهنگ و ارشاد ایلام مواجه شد، اداره ارشاد استان طی نامه‌ای به گروه‌های تئاتر استان ابلاغ کرده‌اند که هرکسی می‌خواهد در جشنواره‌ای منطقه‌ای شرکت کند با هزینه شخصی خود در این جشنواره حضور یابد. اینک تکلیف ما چیست؟ جشنواره از 23 مهرماه در بندرعباس افتتاح شده است و ما حسرت زحماتی که به بار ننشسته‌اند را می‌خوریم.

کارگردان خواب شیرین نهنگ کور با انتقاد از عملکرد اداره فرهگ و ارشاد ایلام مبنی بر معذوریت در اعزام تیم مذکور تصریح کرد: بیش از 3 سال است که ما با این مشکل مواجه هستیم.
خیراللهی ادامه داد: آیا اداره ارشاد به غیر از حمایت از هنرمندان در تولید موسیقی، تئاتر و فیلم وظیفه‌ دیگری دارد که بودجه‌اش را در آن صرف کند؟ ما که با هزینه شخصی نمی‌توانیم در جشنواره حضور یابیم، سال گذشته که به جشنواره تئاتر فجر در تهران اعزام شدیم با مینی بوسی مستهلک به این استان رفتیم، از دهلران تا بندرعباس 30 ساعت راه است، در میان هنرمندان، بانوانی هستند که صاحب فرزند خردسال می‌باشند و نمی‌توانند از همراه نمودن نوزادان خود دریغ ورزند، گناه نوزاد شیرخوار چیست که بیش از یک شبانه روز را باید در مینی بوس سپری کند؟

وی خاطرنشان کرد: شیوه نامه حمایت از هنرمندان از وزارت ارشاد به ادارات استانی ابلاغ شده است، اگر وضع به همین منوال ادامه یابد مجبور می‌شویم استان خود را به مقصد شهرهایی که از ما حمایت کنند ترک نماییم، بنده و سایر دوستانم دارای مدارک عالیه از دانشگاه تهران هستیم، با وجود آنکه تاکنون می‌توانستیم در پایتخت به فعالیت بپردازیم اما عشق به استانی که در آن زاده شده‌ایم مانع از مهاجرت ما شد، اما با این وضعیت لازم شد که در تصمیم خود تجدید نظر کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب